Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 08-01-2015 13:12:29
Auto & Vervoer

Hulp

[quote=uwjurist schreef op donderdag 8 jan 2015, 12:55]een geschillencommissie zal zich hier niet over buigen totdat ingebrekestelling etc. niets hebben opgelost.
bovendien heeft de monteur blijkbaar al aangegeven dat het niet zo hoort.
met vriendelijke groet,
mr. monique doomernik


dit zijn de voorwaarden om het geschil voor te leggen bij de geschillencommissie wonen.
klik http://www.degeschillencommissie.nl/userfiles/btw_brochures/won%20brochure_140619.pdf">hier

je moet wel proberen er met de ondernemer uit te komen en het is het beste dat schriftelijk te doen. maar je hoeft niet aan te kondigen dat je rechtsmaatregelen zult nemen.
als de winkel is aangesloten bij de cbw dan is de gc doorgaans de goedkoopste weg. als je een rechtsbijstandverzekering hebt, dan is dat een goedkope weg, hangt een beetje van je eigen risico af.

is de de winkel niet bij de cbw aangesloten en heeft de consument ook geen rbv, dan kun je meestal, na de ingebrekestelling en het vervolgens niet meewerken van de verkoper, een jurist inschakelen. maar u weet ook wel dat je niet alle juridische kosten vergoed krijgt bij het winnen van een zaak of als je er voortijdig met juridische hulp uit kan komen met de verkoper. dus je moet wel baten en kosten afwegen.

(ik snap uw belang)