Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 09-01-2015 17:59:00
Huishouden & Energie

Rechten na garantie termijn

[quote=mahadma schreef op vrijdag 9 jan 2015, 17:07]zomaar een vraag: de ts schrijft: "ook gegevens van de leverancier willen ze mij niet geven wat ik wel graag wil.". de leverancier heeft geen binding / overeenkomst met de gebruiker. dus wat kan de leverancier doen voor de gebruiker?
de leverancier gaat toch de reparatie doen, dat lijkt me binding genoeg. dan kan de klant navragen of het klopt dat dit 150 euro moet kosten. waarschijnlijk heerst er enig wantrouwen over de kosten. en wellicht wil de klant ook weten of het aan het gebruik van het matras ligt of aan de matras zelf dat het zo is doorgezakt.

aangezien de leverancier het herstel uitvoert, kan ik me voorstellen dat je er dan van die partij nog eens wat extra informatie over wilt hebben.

bovendien is de garantie van 3 jaar waarschijnlijk door de leverancier gegeven, dus je hebt als klant wel wat te maken met de leverancier.

er is nu eenmaal een handelsgarantie, meestal van het merk zelf en wettelijke garantie vanuit de verkoper.