Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gompy2
gompy2 - 13-01-2015 18:34:25
Elektronica & TV

Reparatie wasmachine

[quote=uwjurist schreef op dinsdag 13 jan 2015, 17:20]nog even ter aanvulling: als de machine nog geen half jaar oud was, zou de bewijslast niet bij u liggen en moet dit in principe kosteloos hersteld worden via de winkelier. dat is alleen anders als de winkelier kan bewijzen dat het uw schuld is en daarom voor uw risico is en niet onder de garantie valt.
dat is wat er in veel gevallen ook gebeurd als men dat zo leest op internet.

net zoals in dit geval van ts wordt er in veel gevallen een monteur van de fabrikant in geschakeld door de verkoper om te beoordelen of het een fabrieksfout is of iets door onjuist gebruik.
in principe gaat zo'n rubberen manchet vele jaren lang mee, maar toch kan het gebeuren zo'n ding scheurt.
waardoor?
dat kan door een fabricagefout zijn.
of doordat er iets in de trommel terecht is gekomen, bh-beugel, iets wat in een broekzak heeft gezeten, door te zwaar beladen waardoor de trommel zulke slingeringen is gaan maken die die manchet misschien niet kon verdragen, zodat er een scheur in de manchet is gekomen.

en als die meneer de monteur zegt dat het er naar uit ziet dat dat gat, of wat dan ook, in die rubberen manchet zeer waarschijnlijk door onjuist gebruik of "grove onachtzaamheid", dat staat ook wel in enkele garantiebepalingen, is gekomen dan kan men duizend en 1 juridische regels er op los laten, maar bewijs het maar eens als consument dat het niet zo is wat die monteur zegt.

in veel gevallen staat het ook bij de uitsluitingen in garantiebepalingen, zoals hier:
quote:

uitsluitingen op de garantie

de standaard fabrieksgarantie heeft zijn beperkingen.
de fabrieksgarantie vergoedt alleen constructiefouten die zich in de garantieperiode van 2 jaar voordoen. een uitzondering hierop zijn de kunststof onderdelen, glas en bij een wasmachines het manchet, hierop wordt een beperkte garantie gegeven omdat daarvan is bewezen dat deze bij normaal gebruik niet stuk gaan. na de standaard garantieperiode kunt u op cruciale en dure onderdelen nog wel een coulanceregeling verwachten, neem hiervoor altijd eerst contact op met onze klantenservice.
in- en na de garantieperiode worden ongelukjes als omstoten, morsen met water, verstopte pomp en een bh beugel in de machine niet vergoedt.


bron, klik hier-> http://www.dewitgoedpartner.nl/klantenservice/garantie-en-reparatie/">uitsluitingen op de garantie

in het geval van aurora1 was het denk ik duidelijk zichtbaar dat er iets niet klopte, maar als je de vele andere gevallen leest op internet dan hebben ze bijna allemaal kunnen vegen.

het enige wat misschien zal helpen is wat zoekster al schreef, op zoveel mogelijk klachten site's gaan rammelen dat dit ongehoord is.

de ts heeft trouwens nergens vermeld wat nu de eigenlijke oorzaak was van het kapot gaan van die manchet.
ze heeft alleen geklaagd dat de kosten zo hoog waren.