Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gompy2
gompy2 - 13-01-2015 20:12:02
Elektronica & TV

Reparatie wasmachine

[quote=zoekster schreef op dinsdag 13 jan 2015, 19:52]
daar is nou juist die wet voor, niet de consument moet bewijzen dat wat de monteur zegt niet waar is, de verkoper moet aangeven hoe die manchet kapot is gegaan, met een 'waarschijnlijk verhaal' komt die er niet.
de monteur zal al een bh beugel uit de grote doos moeten toveren om dit te bewijzen.
de bewijslast ligt echt bij de verkoper. zo simpel is het.

die monteur is daar uit naam van de verkoper zoekster, en helemaal bij internetaankopen.
de verkoper krijgt een klacht binnen, die waarschuwt de fabrikant, die stuurt een monteur op pad, die komt kijken, en die monteur is de expert op dat moment.
en als er geen duidelijke aanwijzing is voor een fabrieksfout, en er is gerede twijfel dat de oorzaak überhaupt een fabrieksfout is, dan is die consument een flinkerd als die kan bewijzen dat het anders is.
en zo simpel is dat ook.
al zijn er duizend en 1 juridische riedeltjes.

doe eens een paar belronde's naar witgoed leveranciers en vraag eens naar de uitsluitingen omtrent wasmachines en rubberen deurmanchetten.
wil ik je die kosten wel betalen