Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gompy2
gompy2 - 13-01-2015 22:55:46
Elektronica & TV

Reparatie wasmachine

[quote=zoekster schreef op dinsdag 13 jan 2015, 22:19][quote=gompy2 schreef op dinsdag 13 jan 2015, 20:12]

al zijn er duizend en 1 juridische riedeltjes.


waarom zou ik de wet niet aanhalen in het beantwoorden van een vraag? ik vind het bovendien nogal flauw. te pas en te onpas haal je consuwijzer erbij, maar nu het niet in je kraam te pas komt, heb je het ineens denigrerend over 'juridische riedeltjes' om je argumentatie kracht bij te zetten.

bij een rechter heeft een verkoper geen schijn van kans als hij niet met bewijzen komt dat de consument een gebruikersfout heeft gemaakt. het gaat er daarbij niet om dat de monteur geen fabrieksfout kan vinden. het gaat erom dat de verkoper (desnoods via de monteur) de fout van de klant moet kunnen aantonen. kan hij dat niet, is het over en uit voor de verkoper. de consument hoeft niets te bewijzen, want daar ligt de bewijslast niet.

ik ga verder niet met je in discussie, ik heb je pitbull mentaliteit allang opgemerkt en pitbulls laten toch nooit los. jij jouw mening, ik de mijne.

je vergist je enorm zoekster.
het gaat me er niet om dat ik je onderuit wil halen, of denigrerend wil doen, totaal niet.
wat je hier doet op dit forum heb ik enorme waardering en bewondering voor, en dat meen ik oprecht, en zo zijn er wel meer waar ik respect voor heb.

jij verwijst in deze zaak aldoor naar de wet, maar die is in deze buitengesloten omdat in de garantievoorwaarden die ik tot nu toe gezien heb bepaalde onderdelen uitgesloten zijn, en één van die onderdelen zijn rubberen deurmanchetten.

of dat juridisch juist is kan ik niet direct beoordelen maar ik denk dat als die witgoed leveranciers er hier de fout mee in zouden gaan, dat al lang en breed aan de kaak gesteld zou zijn geworden en die uitsluitingen niet meer in de garantievoorwaarden opgenomen zouden worden, want ts is niet de eerste, want er zijn legio klachten over deze manier van doen als je op internet leest.

de monteur is in deze gewoon de vervanger van de verkoper en die komt controleren of het wel of niet een fabricagefout is geweest.
is het geen fabricagefout geweest dan houdt het gewoon op voor de consument in dit geval, en de verkopers komen er mee weg.
dat is de tendens van alle berichten die ik tot niet toe gelezen heb.
alleen bij het rammelen op klachtensite's wil het wel eens tot een oplossing komen, uit coulance, voor het oog van neerlands volk.

neem maar eens contact op met een aantal witgoed leveranciers via mail of zo over deze zaken en vraag ze hoe dit nu eigenlijk zit.
heb ik ongelijk dan ben ik de eerste om je mijn nederige excuses aan te bieden, na eigen controle uiteraard...