Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

19
1953 - 15-01-2015 02:39:36
Elektronica & TV

Reparatie wasmachine

[quote=gerritaltena schreef op donderdag 15 jan 2015, 01:42][quote=1953 schreef op dinsdag 13 jan 2015, 11:38]waarom siemens laten komen? u had zich tot de verkopende partij moeten richten met uw probleem van de wasmachine, kwalificeren als ondeugdelijk product verkocht.

op een wasmachine van een half jaar oud: twee jaar wettelijke garantie! verkopende partij heeft herstelplicht!

tja, ook hier weer is de wettelijke consumentenkoop wetgeving van toepassing. burgerlijk wetboek boek 7 art 17 en verder. alleen art 17 stelt al: de afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden. en dat geldt voor én een nieuw en een tweedehands apparaat!!!! de inhoud van lid 2 is eveneens duidelijk
vervolgens is de verkopende partij verantwoordelijk waarbij ik verwijs naar het gestelde in bw art 7:20 en vervolgens 21. (www.wetten.nl). in dit geval had de verkoper voor reparatie moeten zorgen en niet siemens als producent. voor de goede orde: mijn opmerking geldt niet als de aankoop geen consumentenkoop is geweest maar een aankoop via de groothandel bijv. macro.

hoe dan ook een klacht indienen resp. verhaal halen bij de verkoper maar als u zelf de fabricant heeft ingeschakeld kan dat een probleem worden, helaas.

verkopende partij heeft herstelplicht en maakte zich met een jantje-van-leiden zich af door siemens te sturen. siemens zou de factuur van € 199,05 bij de opdrachtgever moeten voorleggen, de verkopende partij.