Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lu
luus is boos - 15-01-2015 09:16:53
Computers & Telefonie

Defecte decoder + jaarabonnement dat 14 maanden blijkt te duren

Ha tijger,

bedankt voor je reactie. geschillencommissie, goeie tip! dat ga ik vandaag even uitzoeken....

ik was klant van cd geworden omdat ik tijdelijk in het buitenland woonde wegens familieomstandigheden, en heb telefonisch verschillende keren aangegeven dat de apparatuur niet naar behoren functioneerde. in 2014 verhuisde ik weer naar nl en toen ik daar mijn schotel liet installeren door een bevoegde monteur, vertelde deze mij dat dit type decoders altijd problemen gaf en dat cd dat dondersgoed weet. cd is dus nooit van plan geweest om serieus op mijn klacht in te gaan.

verder: ik weet dat je niet voortijdig onder een contract uit kunt en dat heb ik dus ook niet gedaan. ik heb gewacht tot ik zeker wist dat ook mijn 12 maanden hbo erop zaten, maar toen kwam cd dus met de flauwe verrassing dat mijn jaarabonnement op hbo 14 maanden duurt! ik weet dat cd aan geforceerde klantenbinding doet en dat de helpdesk van de 'klantenservice' in turkijke is gevestigd (zag vacatures van cd op het web), maar als consument heb ik toch -hoop ik- ook wel enig recht?

ik zou het geen probleem vinden om dit voor een rechtbank uit te moeten leggen. allleen denk ik dat ik dan verplicht een advocaat in de arm moet nemen en daar heb ik geen geld voor. en ook geen tijd trouwens. als freelance journalist moet ik al hard genoeg werken om mijn hoofd enigszins boven water te houden. waarom wil cd er per se zijn klanten voorgoed afschrikken? dat is toch geen gezonde strategie voor een bedrijf? zeker niet nu er een geduchte concurrent in de vorm van netflix op de markt is gekomen...