Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lu
luus is boos - 15-01-2015 12:38:14
Computers & Telefonie

Defecte decoder + jaarabonnement dat 14 maanden blijkt te duren

Beste webcarecanaldigitaal,

ik heb een paar turbulente jaren achter de rug, waarin ik mijn in spanje woonachtige moeder heb verzorgd na een hersenbloeding en daarnaast zoals al eerder vermeld grote moeite heb moeten doen om in tijden van crisis rond te komen als zzp'er. tussen mei 2011 en heden ben ik in totaal 6 keer verhuisd. in al die tijd heeft canal digitaal elke maand probleemloos het abonnementsgeld van mijn bankrekening kunnen afschrijven.

tot het moment waarop ik er genoeg van had en de automatische incasso (terecht!) heb geblokkeerd.

omdat ik vond dat beide abonnementen (24 maanden entertainmentpakket en 12 maanden hbo) ten einde waren en ik niet verder wilde gaan met een bedrijf dat overduidelijk maling heeft aan klachten van klanten.

ooit was de klant nog altijd koning en bij sommige vooruitstrevende bedrijven is dat nog altijd het geval.
maar niet bij canal digitaal, waar klanten slechts worden beschouwd als anonieme bankrekeningnummers, waar naar believen elke maand geld vanaf kan worden getrokken, ongeacht de ernstig haperende tegenprestatie.
en waar bij geschillen waarin canal digitaal duidelijk de tekort schietende partij is, de klantenservice zich op laffe wijze verschanst achter een 6 pagina's tellende pdf met algemene voorwaarden in een vrijwel onleesbaar 8 punts lichtgrijs lettertype. als een onneembaar fort. dat is natuurlijk niet per ongeluk zo. dit is de bedrijfsstrategie van canal digitaal.

en u, beste webcarecanaldigitaal, zit alleen maar achter een bedrijfspc berichten van boze canal digitaal klanten te scannen om nogmaals heel beleefd te gebieden dat er gewoon betaald moet worden, ook al doen de spullen van canal digitaal het niet.

ik kan niks met uw zogenaamde beleefdheid. ja, ik zal inderdaad een bevestiging hebben ontvangen toen ik het hbo-abonnement afsloot. maar daar heb ik nu weinig aan, nietwaar? voor mij bestaat een jaar uit 12 maanden en jullie reclameleuze 'eerste twee maanden gratis!' betekent voor mij 12 maanden kijken, 10 maanden betalen. en niet 14 maanden kijken, 12 maanden betalen.

maar mijn grootste probleem was dus met de niet functionerende reciever van het type philips dsr 8121. en dat ik niet de enige canal digitaal klant ben met dit probleem, bewijzen de klachten uit onderstaande links:
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=60&t=114100
http://www.nederlanders.fr/profiles/blogs/problemen-met-philips-dsr-8121-ontvanger
http://www.kieskeurig.nl/digitale_decoder/product/296153-philips-dsr8121/reviews
https://www.sat4all.com/forums/topic/272285-dsr-8121-loopt-vast-na-softwareupdate/
http://www.expertdeurne.nl/vraag-en-antwoord/63-problemen-met-philips-dsr8121-satellietontvanger.html
https://www.gebruikershandleiding.com/philips-dsr8121/handleiding-5-60834.html
https://www.sat4all.com/forums/topic/327877-dsr8121-neemt-niet-op/

de philips dsr 8121 is wel degelijk een berucht slecht functionerend apparaat, dat zal de rechter met mij eens zijn.

en sorry, ik ken het principe van 'betalen onder protest', maar ik ga echt niet betalen, want dan weet ik zeker dat ik mijn geld nooit terugkrijg en dat canal digitaal uiteindelijk aan het langste eind trekt in deze kwestie.

ik ben al door uw afdeling administratie gebeld met de boodschap dat mijn zaak uit handen zou worden gegeven aan een incassobureau. nadat ik de kwestie had uitgelegd, was uw administrateur het met mij eens dat de fout bij canal digitaal lag en dat de klantenservice coulance zou moeten betrachten. maar klantenservice hield de poot stijf.
na de eerste brief van kantoor lindorff (eenvoudigbetalen.nl) heb ik gebeld en situatie uitgelegd en ook daar was mij met mij eens dat fout bij canal digitaal lag. zij zouden contact opnemen met de klantenservice, maar nooit meer iets van gehoord.
nu dus een tweede brief van lindorff: ik moet voor 5 februari 482,65 betalen, anders wordt incassoprocedure voortgezet. ik heb daar gisteren schriftelijk bezwaar tegen gemaakt.

@tijger: mooi dat ik geen advocaat nodig heb!