Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
marcow - 18-01-2015 15:33:28
Garantie & Verzekeringen

Hersteladvies "verzekeren is vooruitzien.nl"

Tijgertje tijgertje toch... zucht

de afm heeft het alleen gehad over de wijze van benaderen door partijen die hersteladvies uitvoeren.
gfh giro geeft geen hersteladvies maar biedt een alternatief voor de huidige situatie.
daarom is de afm teruggefloten door de rechter.

de zogenaamde klachten waar jij het over hebt zijn meldingen die voor 90% bestaan uit meldingen van verzekeraars en tussenpersonen die zelf te beroerd zijn om actie te ondernemen en er dan achter komen dat polissen bij een bezoek van een andere partij worden meegenomen in het vergelijk.

verzekeraars doen niets behalve de naam van hun product of fondsen wijzigen, dus daar moet de consument niet zijn voor een alternatief. banken geven een beroerde rente op dit moment dus dat is ook geen optie.

logisch dat een andere partij die volgens mij redelijk actief is op de markt alle kritiek over zich heen krijgt.

dit was in de begindagen van brandnewday ook zo.
verschil is dat brandnewday door middel van schreeuwerige reclames tegenover verzekeraars naamsbekendheid heeft verworven.
nu ze zelf verzekeraar zijn geworden hoor je er niets meer van.
brandnewday koopt nu gewoon portefeuilles op en laat deze door zogenaamde onafhankelijke tussenpersonen over zetten naar hun product.
deze tussenpersonen doen een zogenaamd onafhankelijk vergelijk en vergelijken verzekeraars met brandnewday en sparen bij een bank.
niet zo moeilijk om dan een keuze te maken.

hier zullen ongetwijfeld ook consumenten meldingen van maken, maar die staan dan per tussenpersoon geregistreerd dus dan vallen ze niet zo op.