Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 19-01-2015 16:52:06
Winkels & Webshops

Kassabon supermarkt

[quote=marcmons schreef op maandag 19 jan 2015, 14:37]wéér zo een rare traditie, die allleen maar in nederland (hoe kan het ook anders?) voorkomt om te vragen of je wel of niet een kassabon wilt. bij de boodschappen die ik in duitsland doe, krijg ik gewoon standaard de kassabon. geen gezeur of problemen achteraf! wat is dit een raar land geworden!

niet waar! (nicht wahr).

antwoord op de vraag: bij ah stelt men de vraag omdat men daar heeft vastgesteld dat veel klanten geen belangstelling hebben bij de bon en het printen dan onnodig is maar het papier, printlint etc. wel geld kosten. naar berekening geeft het een zeer relevante besparing.

m.b.t. andere reacties: wel een bon en thuis ontdekken dat iets verkeerd is afgerekend geeft eveneens geen rechten. rechten heeft men feitelijk alleen als je direct na het afrekenen bon en goederen controleert. gelukkig is het wel zo dat vrijwel alle supermarkten coulance vertonen als er enig bewijs is.