Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

alk
alk - 20-01-2015 14:28:26
Geldzaken & Recht

Betalen ontvangen ongefrankeerde post

@hutch, dinsdag 20 jan 2015, 09:03

de letterlijke tekst van mijn mail luidde,

ik heb een kerstkaart ontvangen van 29 gram welke met een normale postzegel 1 was gefrankeerd. de afzender verstuurd maar enkele kaarten en koopt geen speciale kerstzegels. voor het verzenden van deze kaart is dus 64 cent betaald.
nu heb ik een strafport kaart ontvangen omdat er onder gefrankeerd zou zijn.
voor kerstkaarten tot 50 gram is 1 kerstzegel van 59 cent voldoende. voor deze kerstkaart is dus 5 cent teveel betaald, weliswaar met een verkeerde postzegel, en nu vraagt u mij strafport te betalen. daar ben ik het niet mee eens. hoe kan ik in beroep gaan tegen uw beslissing? deze kaart was duidelijk herkenbaar als kerstkaart, zowel aan het formaat als aan de adressering.

het nietszeggende antwoord was,

geachte heer .....,

uit uw e-mail begrijp ik dat u graag wilt weten waarom u een portokaart heeft ontvangen. hier informeer ik u graag over.

we hebben een brief of kaart bij u bezorgd die niet of onvoldoende gefrankeerd was. ik snap dat u het niet eens bent met deze portokosten, omdat u deze kaart of brief niet zelf heeft verstuurd. ik wil u vragen de sticker te verwijderen en de kaart ongefrankeerd terug te sturen met de melding 'afgeboekt in overleg met ks'.

mocht u in de toekomst nog vragen hebben over onze dienstverlening, laat het mij dan gerust weten.

bedankt voor de moeite die u hebt genomen om contact met ons op te nemen, ik ga er vanuit u met dit antwoord van voldoende informatie te hebben voorzien. als u naar aanleiding van mijn reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.

met vriendelijke groet,

s. schouwstra
postnl klantenservice

kortom, die lui zijn te stom om te lezen en inhoudelijk te reageren. standaardmail terug en klaar is kees.

ze zijn wel handig genoeg om een cisco decoder welke ik voor reparatie naar ziggo terug stuurde achterover te drukken. toch een knap grote doos om weg te raken. gelukkig kon ik aantonen dat ik hem op de voorgeschreven manier verzonden had, anders had ik een rekening van 300 euro gehad.