Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sh
shrinkie - 26-01-2015 13:43:21
Computers & Telefonie

Vodafone zegt abonn. op

Hallo vdlieuw,
ik heb hetzelfde adsl-probleem. op zich prima tevreden met het bellen en met de internetverbinding. was één van de eerste klanten van vodafone toen ze vodafone vast (nu vodafone thuis) introduceerden. het abonnement dat ik nu heb is zeker niet meer goedkoop. toen was het wel een redelijk mooie prijs, nu jaren later kan ik wel degelijk elders goedkoper bellen+internetten.

vats net zoals jij heb ik helemaal geen zin in de aanstaande rompslomp. zoeken naar een nieuwe aanbieder, een nieuw modem installeren etc., overstappen met de kans dat er van alles fout gaat, de kans bij dat overstappen dat je je vaste nummer dat je al ruim 25 jaar hebt kwijtraakt omdat ergens een "foutje" gemaakt wordt en een nieuw mailadres. heb zelf bij kpn-glasvezel gewerkt, dus ik weet hoevaak dit soort "foutjes" voorkomt.

in mijn contract met vodafone staat dat ik een gratis servicenummer mag bellen. nooit iets over een wijziging ontvangen, maar vorig jaar moest ik opeens een betaald nummer (50 ct/minuut) bellen voor een vraag. zo mocht ik dus ook betalen om uitleg te krijgen over de onduidelijke brief waarin vodafone de geoptimaliseerde dienstverlening om tot afsluiting over te gaan meldt.

helaas mogen ze dit doen. wij konden zelf met een opzegtermijn van een maand opzeggen, vodafone kan dat ook doen.

ik heb me er verder in verdiept en in mijn geval blijf ik het vreemd vinden. volgens mijn eigen speedtest-meting haal ik met wifi boven in mijn huis steeds rond de 13mbit. mijn modem geeft ook aan dat het een 20mbit-lijn is. ook kpn bevestigde dat ze 20mbit kunnen leveren na een uitgevoerde lijntest.
vodafone ziet dat anders. volgens hun geoptimaliseerde dienstverlening haal ik de ondergrens van 12,50 mbit tijdens een test niet. die test inzien mag ik niet zelf inzien en mijn verzoek de test nogmaals uit te voeren willen ze niet honoreren.

maar ik mag zelf ook vroegtijdig opzeggen. volgens een vodafone-snotaap en de geoptimaliseerde dienstverlening moet ik dan wel de opzegtermijn van een maand in acht nemen. ook lekker gewoon in deze situatie waarin je zo snel mogelijk van die engelsen afwilt. en oh ja, de snotaap wist ook nog te melden dat er dan misschien een afkoopsom zou gelden. had de klojo daarvoor al meerdere malen gemeld dat ik al jaren bij vodafone vast/thuis zit. en in de brief staat ook nog iets over op te sturen routers etc. aan het eind van het abonnement. nou, die komen ze maar halen.........

kortom, ik ben eigenlijk benieuwd of er ook iemand is met een meer technische achtergrond die de stap van vodafone kan verduidelijken. want ik snap het niet. zelf tevreden, ruim boven de 12,50 mbit en toch als klant afgeserveerd worden.