Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gompy2
gompy2 - 01-02-2015 12:23:31
Computers & Telefonie

Valse websites wel beveiligde ideal?

[quote=zoekster schreef op zondag 1 feb 2015, 11:13]
kieskeurig geeft lang niet alle winkels weer, bovendien hebben ze laatst een behoorlijk scheve schaats gereden ivm de oplichter onvo.
daar wilden ze geen enkele verantwoording voor nemen. vrijdag was het al duidelijk dat er iets niet klopte en pas maandag trokken ze pas aan de bel en kon je niet meer via kieskeurig bij onvo bestellen. mensen voelden zich knap bedonderd door kieskeurig.
het blijft uiteraard erg sneu voor degene die het overkomen is maar om de verantwoording bij kieskeurig te leggen is natuurlijk grote onzin.
de prijzen die onvo toen voor hun artikelen vroegen waren zo absurd laag dat iedereen met een klein beetje gezond verstand wel kon nagaan dat het niet kón kloppen, maar dat mis ik in je reactie.
hier een ietsje genuanceerder verslag.

webwinkel onvo.nl heeft in één weekend consumenten voor meer dan €20.000 opgelicht. dit gebeurde in het weekend voor pakjesavond toen de meeste cadeautjes werden gekocht. veel winkeliers zijn boos omdat onvo een keurmerk had van onder andere kieskeurig.nl.

lees onderaan dit artikel tips om internetoplichting te voorkomen.

ddos-aanval
volgens mirelle bos van kieskeurig.nl kregen zij een melding op 28 november 2014. "op vrijdag hadden we een klacht ontvangen van een consument, die aangaf telefonisch geen contact te krijgen met deze shop. wij hebben vervolgens zelf contact gezocht en stuitten op dezelfde problematiek. via de mobiel van de eigenaar hebben we contact gezocht en vernomen dat de shop last had van een storing in de telefooncentrale. op zaterdag kwamen meer vragen over de betrouwbaarheid van de winkel en op zondag de opmerking dat de site niet meer bereikbaar was. hierop hebben wij direct de website offline gehaald. dit betekent alle prijzen van de winkel van kieskeurig.nl zijn verwijderd. uiteraard hebben we ook contact gehad met de eigenaar die aangaf last te hebben van een ddos-aanval. dit werd bevestigd door zijn provider. we hebben hierna de winkel niet meer online gezet", zegt bos.

verhaal klopt niet
volgens bas ketelaars van opgeletopinternet klopt het verhaal van onvo b.v. niet. "ze zeggen dat ze slachtoffer zijn van een ddos-aanval, maar zelf denken wij dat zij dat zeggen om hun praktijken te verdoezelen. in een mail naar ons zagen we een cc naar zijn advocaat en werden we bedreigd dat hij zijn advocaat zou sturen. we hebben onderzoek gedaan naar de advocaat, maar die bleek niet te bestaan. ook hebben we gevraagd om zelf contact op te nemen met de advocaat, maar kregen we geen antwoord terug", zegt bas.

bron, klik hier-> http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/tips-om-internetoplichting-te-voorkomen/speel/1/?vhash=c749c73j">onvo.nl