Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

li
ligero - 04-02-2015 17:54:40
Vakantie & Reizen

Postnl

Bedankt voor uw reactie.
mij verbaast de werking van postnl ook inmiddels zijn er vele uren besteed om dit op te lossen.
ik ontvang veel via postnl wat nagenoeg altijd goed gaat.
na het zoveelste overleg met postnl om hier helderheid te krijgen heb ik de volgende handelswijze begrepen.
het bedrijf( vego) heeft een contract met postnl gesloten voor verzending met retourzending en antwoord nummer. dit kunnen verschillende contracten zijn waardoor de zending snel en volledig traceerbaar kan zijn (dit is een kostbaarder contract) maar wel duidelijk snel en goed te volgen. in dit geval is er gekozen voor een eenvoudiger contract ( minder kostbaar)
in de systemen bij postnl is voorzien dat het antwoordnummer en postcode moeten matchen.
op het systeem van het hoofdkantoor is dit ook zo. op het systeem van het postkantoor in santpoort noord klopt dit niet daar kan men meerdere postcodes bij een antwoord nummer invullen.
dit is geconstateerd en een interne automatiseringsfout. postnl heeft letterlijk gemeld dat de enige die in dit geval zou kunnen reclameren degene is met wie zij een contract hebben afgesloten.


graag verneem ik of postnl instaat is geweest om het betreffende pakket ( wat is afgeleverd aan een failliet gegaan bedrijf ook heeft kunnen terug bezorgen aan vego.

de rede dat ik niet gecharmeerd ben van gls is omdat de levering van de bestelling bij vego erg lang heeft geduurd,

maar ik zou zeggen "give it a try".
eventuele extra verzendkosten kunt u aan mij doorbelasten.

groet
ligero