Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

fi
fietshokje - 12-02-2015 22:38:17
Auto & Vervoer

Fietshokje.nl niet nakomen verplichting

[quote=zoekster schreef op donderdag 12 feb 2015, 22:34]de klant hoeft geen retourkosten te betalen, omdat dit een non-conform product is gebleken. dit product voldeed niet aan de overeenkomst. daarmee heeft de consument recht om het product zonder kosten aan u terug te sturen.

u had geen enkel recht om van de klant te vragen om te wachten op verkoop van het product aan een ander. u had de fiets op uw kosten moeten laten terugsturen en de klant het geld teruggeven. verder had u dan kunnen aangeven dat het gewenste product niet meer in voorraad is en dat daarmee de overeenkomst wordt ontbonden.

doet u dat voortaan maar anders, want u handelt op deze manier tegen de wet.



bovenstaande klopt helemaal, echter niet voor dit geval. er was / is namelijk geen sprake van een annulering, en of nu wel of niet de juiste kleur besteld is, doet dan denk ik niet ter sprake. het gaat er continu om dat dit merk, voor dit geld, nergens te verkrijgen is. de klant wilt dan soms wel wachten en soms niet. daar staan wij tussen. stel, de juiste kleur was besteld en geleverd, en deze blijkt toch niet naar wens te zijn, dan had deze klant de fiets ook binnen 14 dagen kunnen retourneren, juist? maar, het volgende exemplaar hoeven wij dan (natuurlijk) niet kosteloos na te zenden? leg dat de (online) klant maar uit.