Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

em
emileb - 18-02-2015 20:05:25
Huishouden & Energie

Folie laat los

Voor hen die stellen dat het om een goedkope keuken moet handelen even het volgende.
het gaat hier over een bekend probleem dat zich ook openbaart bij de duurdere keukens. meerdere keuken merken hebben in de jaren 200-2005 frontjes afgenomen van één en dezelfde fabrikant.
bij deze fabrikant is het lijmproces van de fronten gedurende die periode niet naar behoren uitgevoerd met als gevolg dat de gebruikte folie in heel veel gevallen na jaren los kan laten. dit heeft totaal niets te maken met het gebruik van de keuken. ook ik heb tot tweemaal toe moeten ervaren dat er destijds in de keukenbranche fouten zijn gemaakt. ook wij zaten met het probleem dat onze leverancier failliet verklaard was. onze in 2000 geplaatste dure (merk) keuken vertoonde in 2007 loslatende folie op 7 frontjes. over dit probleem rechtsreeks met de duitse fabrikant contact opgenomen en gemeld dat wij geen aanspreekbare leverancier meer hadden. aanvankelijk wilde men niet op onze klacht ingaan. ons werd medegedeeld dat we de keuken al 7 jaar hadden en dat de garantie verlopen was. deze opmerking afgedaan met de mededeling dat ik mij dan verplicht voelde om via internet de nederlandse consument te waarschuwen voor een keukenmerk met een product met een levensduur van slechts 7 jaren.
door te blijven wijzen op de verplichting tot levering van een deugdelijk product zijn de bedoelde frontjes uiteindelijk gratis vervangen en vanuit duitsland thuis afgeleverd. vorig jaar openbaarde het probleem zich opnieuw. nu bij 5 andere, eerder niet vervangen, frontjes. opnieuw contact opgenomen met de bedoelde fabrikant en hen herinnert aan het voorval in 2007. inmiddels was mij ook het probleem met het lijmproces bekend geworden. hen dit ook even uitgelegd hebbende waren er totaal geen problemen meer om mij tegemoet te komen. voor het afwikkelen van de klacht werd ik doorverwezen naar een plaatselijke dealer. via bemiddeling door deze winkelier is mijn klacht uiteindelijk opgelost met de vervanging van alle frontjes voor nieuwe. dit tegen vergoeding van de inkoop/materiaal prijs.
de aanhouder kan dus winnen en de leverancier of het keukenmerk komt niet weg met de opmerking dat de garantie periode verstreken is. dat het e.e.a. niet gratis is vervangen lijkt mij reëel. bij de tweede klacht handelde het immers om een keuken van 14 jaar oud. deze heeft nagenoeg geen sporen van gebruik en ziet er weer uit als nieuw. aan het gebruik lag het dus niet.