Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
hopetobehelping - 24-02-2015 08:09:11
Geldzaken & Recht

Werktijd ?

Beste simmie,

in artikel 5.6 van de cao vind u de passage over 'beschikbaarheidsdiensten specifiek voor thuiszorgorganisaties', voor de cao klik https://www.mijnvakbond.nl/documenten%20mijnvakbond.nl/zorg/ouderenzorg%20thuiszorg%20kraamzorg/cao%20vvt%202014-2016.%20def.%2029-01-2015.pdf">hier.
de 'beschikbaarheidstelefoon' in combinatie met het draaien van een dienst staat er niet expliciet in vernoemd (maar word ook niet uitgesloten).
er wordt gerept over 1,5 uur per vol etmaal beschikbaarheidsdienst (maandag t/m vrijdag). zoals ik het lees betekent dit per uur een vergoeding van 90 minuten / 24 is ongeveer 4 minuten per uur beschikbaarheidsdienst.
op zaterdag, zondag en feestdagen is het het dubbele, dus ongeveer 8 minuten. wel met de kanttekening of mijn interpretatie wel correct is. de 6 minuten die uw werkgever u geeft lijkt mij in lijn met de cao (is er geen onderscheid tussen 'ma-vr' en 'zo-za-feestdagen' ?).
maar zoals door anderen ook al aangegeven, de vakbond (als u zelf geen lid bent kunt u wellicht een collega die wel lid is contact laten opnemen) hoort er het fijne van te weten.