Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 27-02-2015 12:49:50
Geldzaken & Recht

Slechte ervaringen met post.nl

Ine60 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 12:00:
wat betreft het bezorgen, dat is een andere zaak. verstuur zelf regelmatig pakjes (boeken en kleine zaken) via post.nl die ik verkocht heb op marktplaats. heb nu al enkele boze "ontvangers" gehad die me mailden dat ze niets ontvangen hebben. dan mail ik altijd terug dat zodra ik het pakje op de bus heb gedaan ik verder niet (meer) verantwoordelijk ben en adviseer ze een klacht in te dienen.
is erg vervelend voor de koper natuurlijk en het bezorgt mij ook een slechte naam terwijl ik tegoedertrouw handel.
het ligt er maar net aan in wat voor hoedanigheid je die artikelen hebt verkocht.
als particulier of als bedrijf.
bij een gewone internet aankoop ben je als verkoper ten alle tijden verantwoordelijk voor de versturen van de artikelen die men als ondernemer heeft verkocht.
de koper is verantwoordelijk voor het artikel vanaf het moment dat het bij hem is bezorgd.
quote:
u mag niet zeggen dat het risico dat de bestelling niet aankomt, bij de consument ligt. want als verkoper bent u verantwoordelijk voor de levering aan de consument. de consument is verantwoordelijk vanaf het moment dat de bestelling bij hem wordt bezorgd. of als de consument iemand anders heeft aangewezen die de bestelling in ontvangst zal nemen. bijvoorbeeld de buren. dan gaat het risico pas over op het moment dat die andere persoon de bestelling in ontvangst neemt. tot die tijd bent u verantwoordelijk voor het goed aankomen van het product. een voorbeeld van wat niet in algemene voorwaarden mag staan: "het risico ligt bij de consument als die kiest voor gewone verzending in plaats van aangetekende verzending".

bron, klik-> https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoopmethode/webwinkels/regels-voor-de-algemene-voorwaarden-van-webwinkels/">autoriteit consument & markt: regels voor de algemene voorwaarden van webwinkels