Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 03-03-2015 12:28:53
Auto & Vervoer

Ervaringen met vw dealer van udenhout

Beste marc schroer,

de dealer van udenhout ken ik niet.
het is uw woord tegen hun woord. als men zegt dat zowel het gasklephuis defect was en het slangetje los was dan kunt u verder ook weinig denk ik. neem aan dat u al in gesprek bent gegaan met van udenhout. in uw geval zou gewoon rechtstreeks zeggen dat het gasklephuis door hun ten onrechte is vervangen aangezien het niet defect was en een los slangetje de oorzaak van het onregelmatig stationair draaien was. direct de vraag erachter aan of men vind dat men zo met klanten denkt om te moeten gaan en of men u liever kwijt is als klant. de € 950,- zult u niet in zijn geheel terug krijgen, maar wie weet wat men dan nog voor u kan doen (niets: dan gaat u gewoon weg als klant, ... persoonlijk zou ik sowieso weg zijn bij die dealer als mij dit zou overkomen, maar wel eerst nog wat terughalen van die € 950,-).

het onderhoud van mijn auto onderbrengen bij een dealer doe ik persoonlijk liever niet.
mijn ervaring is dat het onderhoud bij een dealer duurder en van mindere kwaliteit is dan bij een goede normale garage (die geen dealer is).
bij 4 dealers op rij (allemaal verschillende merken) is het onderhoud steeds teleurstellend geweest.
de reden om het onderhoud er te laten doen was in verband met de fabrieksgarantie.
ondanks de fabrieksgarantie is in alle 4 de gevallen het onderhoud van de auto weggehaald bij de dealer. het geen aanspraak meer kunnen maken op de fabrieksgarantie (doordat het onderhoud niet door de dealer of 'merk garage' wordt uitgevoerd) heb ik hierbij voor lief genomen.
mankementen niet verholpen, extra's op facturen die niet zijn uitgevoerd en het consequent niet nakomen van afspraken waren de redenen om het onderhoud weg te halen bij de dealer.
onder de gewone garages zullen er ook de nodige 'mindere' garages zijn, maar heb de indruk dat de dealers het (zeker de laatste jaren) erg moeilijk hebben en middels het onderhoud proberen om hun hoofd boven water te houden (en dat gaat niet altijd even fris).