Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hammond
hammond - 03-03-2015 17:41:08
Huishouden & Energie

€575,00 borg gas en licht vooruit betalen.

[quote=hopetobehelping schreef op dinsdag 3 mrt 2015, 17:29]
dit is niet waar. die 575 euro moet iedere nieuwe klant die (nog) geen klant van nuon is betalen.

beste hammond,

met enige verbazing lees ik uw verhaal. zie ook de link die edrick3 heeft geplaatst over de kredietwaardigheidstoets bij nuon. die 575 euro moet alleen betaald worden als uw kredietwaardigheid onvoldoende wordt gevonden: "blijkt uit de toets dat u onvoldoende kredietwaardig bent? dan vragen wij u een borg te betalen.".
heeft nuon aangegeven dat men uw kredietwaardigheid heeft getoetst ?
of is wellicht alleen de toets genoemd en het bedrag van 575 genoemd waarna het gesprek ineens een hele andere wending kreeg ?
ik kan me niet voorstellen dat als u nog nooit een euro schuld of betalingsachterstand heeft gehad dat men u als niet kredietwaardig genoeg bestempeld.

als je het zo leest is er geen speld tussen te krijgen en ik weet nu wat en waar het fout ging. de nuon medewerker gaf zulke vreemde antwoorden op mijn vragen dat het gesprek inderdaad een vreemde wending kreeg,vooral als ik de indruk krijg dat ik bij voorbaat als wan betaler wordt bejegend.maar het gaat erom dat ik gewoon niet 575 euro in 1x kan ophoesten.