Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 18-03-2015 13:12:34
Geldzaken & Recht

Maakt een geldstortmachine wel eens fouten?

Het gaat heel vaak goed maar ook wel eens niet. een tijdje geleden stagneerde bij ing het apparaat en sprong op storing en werd alles geblokkeerd waardoor ik geen zicht meer had op het papiergeld dat ik aan het storten was; het was de eerste keer dat ik vergeten was vooraf te tellen... ik kreeg na een week bericht van de ing wat er uiteindelijk gestort zou zijn en dat is gestort maar of het klopte? natuurlijk mijn eigen schuld.
ik stort regelmatig geld, ook munten en heb inmiddels geleerd dat je alles vooraf moet tellen - per muntsoort- en die heel langzaam in de stortgleuf moet laten rollen dus niet de hele meuk er in 1 keer in kiepen; sindsdien klopt het muntgeld als een bus, zelfs bij de rabo en dat was in het verleden wel anders.
wel pas een akkefietje bij de rabo waarbij het systeem aangaf dat er een briefje van 50 euro vals was. aan de balie zei men dat het ook zou kunnen zijn dat er een scheurtje of kreukel in het papier zat, maar als dat zo zou zijn, kreeg ik dat zonder twijfel 'eerlijk' te horen. ruim 3 maanden later!!! kwam bericht van de rabo dat het echt wel een vals biljet was maar ik kon dat niet meer controleren want je krijgt het ingenomen biljet niet terug. en de mensen van de balie kunnen niet bij het gestorte geld komen zeggen ze; dat gaat via het geldtransportsysteem en zij krijgen via de dnb later bericht of het geld inderdaad vals is of niet.