Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
marcow - 25-03-2015 10:14:58
Garantie & Verzekeringen

Hersteladvies "verzekeren is vooruitzien.nl"

Beste mintho,

wat ik uit de gegevens kan opmaken bent u benaderd door visie verzekeringen voor hersteladvies.
de conclusie die de adviseur heeft getrokken is dat er geen herstel mogelijk is gezien de korte looptijd.
aangezien u bent geïnformeerd over een direct ingaande lijfrente neem ik aan dat uw huidige verzekering een lijfrente is.
we weten allemaal dat de aow leeftijden zijn verhoogd en dus niet meer overeenkomen met de einddatum van de lopende verzekeringen.
op einddatum moet er dus iets gebeuren, er moet een direct ingaande lijfrente worden aangekocht.
wilt u de lijfrente laten uitkeren vanaf 65 jaar dan mag dat alleen met de waarde t/m 31 december 2013. alles wat daarna is opgebouwd mag u pas gebruiken vanaf aow leeftijd.
de meeste mensen zullen op hun 65e nog gewoon aan het werk zijn zodat de uitkeringen bovenop het salaris komen en u misschien meer belasting moet gaan betalen.
het advies om de opgebouwde waarde alvast in een uitkerend product te plaatsen met ingangsdatum aow leeftijd voorkomt dit.
zo te zien is het dus een goed advies geweest, aangezien u toch een direct ingaande lijfrente dient aan te schaffen en door de overstap meteen de ingangsdatum goed kunt neerzetten.
dit staat in verkorte versie op het formulier dat u heeft getekend, verder niets.
en ja, als u gebruik wil maken van dit advies en uw product wil omzetten, nu op op einddatum dan kost dit geld.
provisie (zoals in de huidige verzekering) mag niet meer vanaf 2013 en dus betaald u de genoemde € 295 voor het omzetten van uw product.
visie verzekeringen moet er werk voor verrichten en mag dat niet gratis doen van de afm.
u betaald dus helemaal niets voor het hersteladvies, zoals ook op het formulier staat.

u mag ook wachten tot einddatum en dan een uitkerend product aanschaffen.
doet u dit niet via uw huidige tussenpersoon (ik neem aan visie verzekeringen) dan zult u naast een bedrag voor het wijzigen ook een factuur voor het advies gaan ontvangen.

dan nog even iets over de negatieve berichten waarover u schrijft:

als u goed door de regels heen leest staan er niet zoveel negatieve dingen in over gfh giro.
over hun producten staat weinig negatiefs, behalve dat mensen denken dat het duur is (doe een vergelijk met de huidige situatie en u kunt voor u zelf bepalen of dit zo is).
er staan een aantal "klachten" bij van mensen die zeggen alleen een offerte getekend te hebben en daarvoor moeten betalen.
er is geen enkel bedrijf dat een factuur stuurt voor een offerte.
het volledige overstap proces is in gang gezet en zoals hierboven al aangegeven, mag dat net gratis.
als dan alles geregeld is, gaan mensen googlen en komen ze bijvoorbeeld op dit forum.
allerlei zogenaamde experts die hier lekker anoniem alles afkraken zonder ook maar ergens inhoudelijk naar te kijken zorgen ervoor dat je onzeker wordt.
vervolgens wordt op basis van deze onzin adviezen alles stopgezet.
en daarna gaat men zelf lekker anoniem mee klagen over hoe slecht dat bedrijf is..
het bedrijf doet gewoon zijn werk en wordt betaald voor het verlenen van hun diensten.
als dat gebeurd, krijg je een factuur.
je kan klagen bij de hoogste rechter maar je gaat het altijd verliezen.
ga maar klagen bij super expert tijger1, want die weet alles zo goed.
die adviseert u om een melding en een klacht in te dienen bij de afm omdat u gratis herstel advies heeft gekregen.
die adviseert ook om alles wat mensen hebben getekend te annuleren, zonder dat hij/zij weet wat er precies is besproken.
en krijg je dan als klant de rekening (logisch) dan heeft de aanbieder het gedaan.
leg de factuur maar neer bij deze tijger1 en die andere experts, want op basis van hun meningen wordt alles stopgezet en blijven mensen nog steeds met hun hoogstwaarschijnlijk slechte product zitten.
wil je geen (gratis)advies van je eigen tussenpersoon geef dit dan aan bij het gesprek, daar zul je dan voor moeten tekenen zodat je er ook niet later op terug kan komen.
je kunt natuurlijk advies inwinnen bij een willekeurige tussenpersoon.
dit advies mag niet gratis, en de vraag is dan ook nog of je een advies krijgt waar je iets mee kunt.

en het is natuurlijk zo dat 99% van alle reacties op een forumsite als deze een negatieve lading heeft.
als je bij een restaurant lekker hebt gegeten ga je dit namelijk niet delen met het hele land, want het is logisch dat je in een restaurant lekker eet.
alleen mensen die een minder goede ervaring hebben gehad gaan dit delen.
als vervolgens de positieve reacties worden afgekraakt door zogenaamde experts dan bestaat er inderdaad de kans dat mensen niet meer naar dat restaurant gaan eten.
of... als ze er naartoe gaan extra op gaan letten en als er ook maar een spatje op de spiegel van de wc zit meteen zeggen... zie je wel het is een grote bende.

dit in het achterhoofd houdend als er een forum wordt bezocht leert mensen iets genuanceerder lezen.

voor wat betreft uw reactie denk ik dat u niets te vrezen heeft op het moment dat u niet op het advies ingaat.
er is u geadviseerd om nu uw product te gaan wijzigen, zodat u later naast de factuur voor het nieuwe product niet ook nog voor het advies dient te betalen.
niks mis mee dus, en geen reden tot paniek.