Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

19
1953 - 28-03-2015 03:02:06
Auto & Vervoer

Tomtom live 2 blue&me | siracusa versie v11.803 [update]

Dit is de instructie van tomtom-support - met instructieafbeeldingen:

om het probleem met de update te verhelpen wil ik u vragen de herstelmodus te proberen zoals hieronder staat beschreven.
1. laad je navigatiesysteem minstens 2 uur op.
2. zorg ervoor dat je de meest recente versie van mydrive connect gebruikt. meer
3. klik op het pictogram van mydrive connect ( of of ) in het windows-systeemvak of de apple-menubalk en klik vervolgens op mydrive.
mydrive wordt geopend in je webbrowser.
4. sluit de usb-kabel die bij je navigatiesysteem is meegeleverd aan op je computer.
belangrijk: sluit de usb-kabel nog niet aan op je navigatiesysteem.
tip: sluit de usb-connector rechtstreeks aan op de computer en niet via een usb-hub of een usb-poort op het toetsenbord of de monitor. gebruik uitsluitend de usb-kabel die werd meegeleverd bij het navigatiesysteem. andere usb-kabels werken mogelijk niet naar behoren. je kunt de houder niet gebruiken om het navigatiesysteem aan te sluiten op de computer.
5. schakel je navigatiesysteem in.
6. houd de aan/uit-knop ingedrukt. laat de aan/uit-knop niet los wanneer het navigatiesysteem opnieuw opstart met een trommelgeluid. houd de aan/uit-knop ingedrukt totdat op het navigatiesysteem een zwart scherm met witte tekst verschijnt. laat de aan/uit-knop pas los wanneer je dit scherm ziet. dit kan 10 seconden of langer duren.

7. terwijl het zwarte scherm met witte tekst wordt weergegeven, druk je de aan/uit-knop drie keer snel in en laat je de knop elke keer helemaal los. de juiste timing is hierbij cruciaal.
het scherm wordt zwart en na een paar seconden start het navigatiesysteem opnieuw op in de herstelmodus. afhankelijk van je navigatiesysteem wordt er een draaiend tandwiel of wiel op het scherm weergegeven.

als je geen draaiend tandwiel of wiel ziet, moet je je navigatiesysteem uitschakelen en teruggaan naar stap 6.
8. sluit de usb-kabel snel aan op het navigatiesysteem. je moet de kabel aansluiten terwijl het draaiende tandwiel of wiel wordt weergegeven.
9. zodra je navigatiesysteem is aangesloten op de computer, begint mydrive connect met het herstellen van de tomtom-software op je navigatiesysteem.
koppel je navigatiesysteem niet los.



je kunt de voortgang volgen in mydrive connect.

zeer belangrijk: het herstelproces kan 5 tot 30 minuten in beslag nemen, afhankelijk van de snelheid van de internetverbinding. koppel het navigatiesysteem tijdens het herstelproces niet los van de computer. dit kan het navigatiesysteem beschadigen.
koppel je navigatiesysteem ook niet los wanneer het downloaden volledig is voltooid.
wacht totdat je navigatiesysteem opnieuw opstart.
10. wanneer je navigatiesysteem opnieuw is gestart, kun je het loskoppelen van de computer.
als de software goed is hersteld, wordt het navigatiesysteem op de normale manier gestart.