Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zinook
zinook - 29-03-2015 08:23:47
Computers & Telefonie

Kan ik postnl aansprakelijk stellen voor het vermissen van een pakketje

Uw envelopje had verzonden kunnen worden als brievenbuspakket. dan had u een track en trace code gekregen. alleen wat zou er aan hebben? het envelopje is aangekomen bij kpn. dus als u de track en trace gevolgd zou hebben op internet, had u kunnen zien dat deze is aangekomen. meer niet.


u geeft aan dat het adres een antwoordnummer bevatte. als u de brief afgegeven hebt om te laten registreren zal de medewerker dit hebben moet ingeven in de computer dat het een antwoordnummer is en dan print de computer automatisch een bewijs uit. dat de envelop dan alsnog in de brievenbus gaat, dat kan. maar u heeft dan sowieso een bewijs.

maar zoals ik het lees, heeft de postnl medewerker dit envelopje aangenomen, gezien dat het een antwoordnummer was en u het advies gegeven deze in de brievenbus te stoppen. een antwoordnummer is gratis en portokosten zijn niet nodig. de medewerker hoeft brieven aan antwoordnummers ook niet in te geven in de computer, alleen pakketten. de medewerker heeft goed advies gegeven. misschien had ze kunnen doorvragen of u toch echt niet een bewijsje wilde van verzenden. maar ook u had kunnen aangeven dat u echt een bewijsje wilde, dan had ze dit kunnen ingeven in de computer. of dit gedaan is, kan ik niet uit uw verhaal opmaken.

maar zoals ik al zei: de envelop is aangekomen, dus al had u de track en trace code, dan had u helaas nog niets om op te staan.