Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

aronolideus
aronolideus - 30-03-2015 18:13:28
Huishouden & Energie

Tegoed jaarafrekening energie

Beste mensen,

dank voor al uw aandacht.

overzicht gebeurtenissen in chronologische volgorde:

- per 1 februari 2014 klant bij de betreffende energie leverancier.
- half januari 2015 ontvang ik een kaart om vóór 1 februari de meterstanden in te vullen en op te
sturen. ik doe dit op 27 januari online: ik krijg direct een bevestiging met de juiste gegevens,
zowel de begin- als de eindstand staan hierop juist weergegeven.
- eindelijk krijg ik op 5 maart de jaarfactuur. er staat op dat ik € 222,31 terugontvang.
maar wat blijkt: de beginstand klopt niet en ik vraag om correctie hiervan.
- op 24 maart ontvang ik een nieuwe factuur, deze klopt wel en ik krijg nu € 405,87 terug.
- aangezien ik nog steeds niet die € 222,31 heb ontvangen, begin ik een chat, er wordt mij op
op 27 maart medegedeeld dat ik in totaal € 230,87 terug ontvang, er wordt namelijk € 175,-
incassokosten in mindering gebracht: zijnde 10 x € 17,50 wegens te late betaling maandnota, dit
bedrag schijnen ze binnen 5 weken in rekening te brengen, ook al ontvang je de aanmaning
later dan wanneer betaald hebt.

er is gezegd dat ik voor de uitbetaling van die 230,87 euro op 3 april op de lijst sta, wat lijst ( !!! )... op die dag is het goede vrijdag en er is dan geen betalingsverkeer. ondertussen gaan de maandnota's ad € 85,- gewoon door, die moet ik zelf betalen .... inmiddels is het straks met de pasen al weer 70 dagen geleden, dat ik (op 27 januari) mijn meterstanden heb doorgegeven in de hoop de betaling snel zou plaatsvinden om nog tijdig de onder mijn pc liggende rekeningen van bv extra zorgkosten te betalen. de incassoafdelingen van vooral energiebedrijven houden alleen maar rekening met hunzelf ... zelfs een pover excuus voor gemaakte blunders kan er niet eens af