Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
robintjuhtegel - 03-04-2015 09:00:13
Computers & Telefonie

Hoe moet ik verder met ace verzekering

Hallo,

ik heb een aangetekende brief gestuurd met de punten zoals geadviseerd doorcrewmember maar helaas krijg dit als reactie heeft u nog tips ?

lijkt dat ik er zo nooit meer uit kom

mvg,

robin


verklaring claim: u heeft verklaard dat u in uw auto stapte en hierbij wilde u het toestel in uw broekzak stoppen, maar deze viel ernaast. hierdoor heeft uw toestel een deuk in het metaal. tevens geeft u aan dat u de vorige schade niet heeft laten herstellen bij een erkend bedrijf
klachten/schade toestel: deuk in het metaal van uw toestel
overige: n.v.t.
bij uw verklaring(en) omtrent de feiten heeft u te kennen gegeven dat bovenstaande informatie volledig en naar waarheid aan ons is verschaft.

de ace toestelverzekering plus biedt dekking tegen schade welke plotseling is ontstaan door een schadevoorval zoals vallen, stoten of contact met water, hetgeen de werking van het toestel zoals door de fabrikant bedoeld, belemmert. daarbij biedt de plus verzekering tevens dekking tegen diefstal, schade aan accessoire(s) en vergoeding voor misbruik van gesprekskosten na diefstal (tot een maximaal bedrag van €2000).

u heeft op 09-02-2015 bij ons een claim ingediend met nummer 0071345. de polis dekt blijkens artikel 2.1 storing of schade/beschadiging zoals gedefinieerd in artikel 1. dit houdt in dat er alleen dekking bestaat onder de polis indien het kapot gaan of niet meer correct werken van het toestel is veroorzaakt door een onverwacht en onvoorzien mechanisch defect dat de feitelijke breuk of doorbranding van een onderdeel veroorzaakt (mits binnen 24 maanden en niet vallend onder de fabrieksgarantie), of door een onverwacht en onvoorzien schadevoorval zoals vallen, brand of contact met water. op basis van de door u verstrekte informatie over uw claim staat onvoldoende vast dat het kapot gaan of niet meer correct werken van uw toestel is veroorzaakt door één van deze gedekte gebeurtenissen op uw ace toestelverzekering. om die reden rest ons thans geen andere mogelijkheid dan uw claim af te wijzen. bij beoordeling van een claim houden wij slechts rekening met de eerste reden en aanleiding voor de claim en derhalve niet met navolgende varianten hierop.

u heeft op 16-03-2015 bij ons een claim ingediend met nummer 0076750. voor de correcte verwerking van deze claim hebben wij u verzocht aanvullende informatie aan ons te verstrekken. het betrof bewijs dat uw toestel na beschadiging, van een niet gedekt incident op een ace polis, is gerepareerd door een door de fabrikant goedgekeurde reparateur. na controle van uw gegevens hebben wij geconstateerd dat u de schade niet beperkt en/of verminderd heeft dan wel dat u gebruik heeft gemaakt van een niet erkende reparateur. wij wijzen u op de algemene verzekeringsvoorwaarden van ace, paragraaf 7.1.5 'uw verplichtingen in geval van een claim' (paragraaf 7.1.6 versie juni 2014 van de algemene verzekeringsvoorwaarden) en kunnen op basis daarvan uw claim niet toekennen.

onze bevinding is dan ook dat uw claim op terechte gronden is afgewezen en wij handhaven derhalve ons eerder ingenomen standpunt. het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.

indien u zich niet met ons standpunt kunt verenigen, dan kunt u dan kunt u een vervolgklacht indienen bij het management van ace. u kunt uw vervolgklacht dan schriftelijk richten aan: ace european group limited, t.a.v. ace management spl, postbus 8664, 3009ar rotterdam, of per e-mail aan: klachten.toestelverzekering@acegroup.com. hierbij dient u als referentie uw klachtnummer #c-00005155# en polisnummer splne0001324305 als onderwerp te gebruiken.

wij verzoeken u om uw eventuele vervolgklacht te beargumenteren met een duidelijke omschrijving waarom u het niet eens bent met ons standpunt, en daarbij waar mogelijk te verwijzen naar de relevante bepalingen van de ace toestelverzekering polisvoorwaarden welke u als bijlage bij deze e-mail aantreft.

met vriendelijke groet,

namens ace european group ltd.