Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jo
joentje1978 - 08-04-2015 00:59:53
Elektronica & TV

Kapotte tv

[quote=van leyden schreef op dinsdag 7 apr 2015, 16:16][quote=crewmember schreef op dinsdag 7 apr 2015, 16:04]6 jaar voor een tv is tegenwoordig best prima. eens in de 10 jaar een tv kopen kan bijna niet meer.

dat is de weggooi maatschappij van tegenwoordig. kostprijs en specs zijn belangrijker dan levensduur. telefoons, auto's tv's etc etc gaan allemaal steeds korter mee. maar je betaald er ook veel minder voor.

dit komt deels doordat de fabrikanten goedkopere componenten gebruiken om de aanvankelijke kostprijs laag te houden. en deels omdat de technologie in electronica zo snel gaat dat een nieuwe telefoon.tv/automotor binnen 3 jaar weer totaal achterhaald is.

de enige echte verliezer is het milieu.

het is al netjes dat sony na 3 jaar nog het scherm heeft vervangen.
ondertussen kan je voor de helft van de prijs waarschijnlijk een 3x betere kopen.





topantwoord.

als aanvulling kan nog vermeld worden dat fabrikanten dit als smoes gebruiken om de korte levensduur te verklaren
veel consumenten zouden zogenaamd altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben.

dat geloof ik niks van, maar zoals gezegd, fabrikanten moeten wel, de techniek wordt steeds goedkoper, wachten met een nieuw produkt (om wat voor reden dan ook) heeft geen zin>> je produkt is dan duur en "ouderwets".


toch is het zo, crewmember heeft gelijk.

ben zelf reparateur geweest en voorheen lieten mensen hun tv meerdere keren repareren en werd er pas een nieuwe gekocht als de tv na 20 jaar helemaal op was.
toen gingen de ontwikkelingen nog niet zo snel.

een beetje rond het jaar 2000 is dat in een stroomversnelling geraakt.
heb o.a. vele duurdere philips matchline tv's van zo'n 3 a 3,5 jaar op mijn werkbank gehad waarbij de prijsopgave, die vrij schappelijk was, niet eens meer akkoord gingen omdat de mensen zo nodig een platte-tv wilden hebben.

vanaf dat moment is ook het reparatievak een uitstervend beroep geworden.
mensen laten het niet meer repareren want ze willen het nieuwste van het nieuwste.

ken mensen die een nieuwe smartphone kopen en er nu al naar uit kijken dat ze over een paar jaar een nieuwe krijgen.
hebben ze het toestel net gekocht.