Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

edrick3
edrick3 - 10-04-2015 12:39:52
Huishouden & Energie

Stoel waarvan rugleuning kraakt

@petrav2014,

ik heb een klacht over mijn aankoop. wat nu?

bel of stuur een e-mail of een brief naar de verkoper en omschrijf uw klacht. voeg waar mogelijk foto’s toe aan uw klacht. geef aan binnen welke (redelijke) termijn* u verwacht dat de problemen opgelost dienen te zijn en welke stappen u zult overwegen als de winkelier niet aan deze wens kan voldoen. let op: de winkelier mag u niet zonder meer doorverwijzen naar de fabrikant: u hebt namelijk een overeenkomst met de verkoper die u een goed product moet leveren. wel zal vaak de fabrikant worden ingeschakeld voor een beoordeling van de klacht en een mogelijke oplossing daarvan (denk aan keukenapparatuur).

wanneer de winkelier de klacht erkent dient deze middels de volgende volgorde opgelost te worden:

herstellen (reparatie), wanneer dit niet mogelijk is dan
vervangen (nieuw product), wanneer dit niet mogelijk is dan
ontbinden (de koop ongedaan maken), dit laatste is alleen mogelijk als de winkelier geen mogelijkheid ziet het product te herstellen/vervangen of als dit al meerdere keren tevergeefs is geprobeerd. de ontbinding moet wel in verhouding staan met de ernst van de klacht.

* is uw klacht gegrond? dan dient de klacht binnen een redelijke termijn te worden opgelost. u kunt hierbij meestal uitgaan van de oorspronkelijke levertijd van het product.??wanneer de klacht niet wordt opgelost kunt u contact opnemen met de geschillencommissie, omdat u heeft gekocht bij een cbw-erkende winkel. zij hebben deskundigen in huis die u klacht kunnen beoordelen en een rapport uitbrengen. hierna wordt een bindend advies uitgebracht waar zowel u als de winkel zich aan moeten houden. voor meer informatie kunt u kijken op www.degeschillencommissie.nl
(bron:cbw-erkend)

met vr.gr.