Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

du
duckster - 11-04-2015 07:26:19
Auto & Vervoer

Home24

Dag lotgenoten van home24,

25 maart heb ik een bestelling geplaatst met als totaalbedrag €814,55. hiervan heb ik diverse artikelen enkele uren daarna geannuleerd (totaal: €598,-)

de kwaliteit van de artikelen die ik in ontvangst heb genomen zijn matig tot zeer slecht. op zich is hier niets mis mee. sterker nog dit is een goede zaak en
juich dit alleen maar toe. zo heb je winaars en verliezers, bekwame en onbekwame vaklieden. dit heet concurrentie. enigzins zullen de goeden leiden
onder de slechten.

hetgeen wat mij ernstig zorgen baart is het volgende:
feit 1.)
als je even googled naar home24 dan zijn het gros van de ervaringen negatief. los van de kwaliteit van de geleverde artikelen. levering
van artikelen van matige tot zeer slechte kwaliteit is een goedrecht van home24

feit 2.)
ik heb de bestelling van diverse artikelen geannuleerd, waarvan ik de dag erop 26mrt een nette bevestiging heb ontvangen.
tevens zelfs een bevestiging dat annulering mogelijk was. conform de wetgeving is dit altijd mogelijk en zal terugbetaling binnen 14 dagen moeten verschieden maar dit terzijde.

feit 3.)
tot op de dag van vandaag 10 april 2015 is het bedrag van €598,- nog niet op mijn rekening bijgeschreven. op zich geen wereldschokkend bedrag maar het is een principe kwestie.

feit 4.)
op 10 april 2015 neem ik telefonisch contact met ze op en vraag wat er aan de hand is. als antwoord krijg ik dat ze mijn bankgegevens niet hebben. lol hahaha.
ze zullen direct een mail opstellen om deze gegevens te vragen. het telefonisch doorgeven van deze gegevens is niet mogelijk,
wat overigens prima past in het beeld van hetgeen wat hiervoor is voorgevallen.

feit 5.)
zoals verwacht duurt het enige tijd dat ik deze mail ontvang. ondertussen dien ik een klacht in via de thuiswinkel waarborg en krijg wel direct mail van home24.
ze geven aan dat ze het totaal bedrag binnen 10 werkdagen zullen overmaken. binnen 10 werkdagen?!! wat een onzin zeg.

feit 6.)
alles wijst erop dat ze betaling zo lang mogelijk uit willen stellen. opzich is hier ook niets mis mee overigens parasiteerd dit wel het consumenten vertrouwen
van online aankopen wat onwenselijk is.

ik heb het gevoel dat ze zich groter voordoen (omzet) dan ze werkelijk zijn.
is dit wel hun core business of spelen er op de achtergrond duistere zaken???
de belastingdienst doet er denk ik goed aan om de zaken van home24 eens goed onder de loep te nemen.