Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

alfatrion
alfatrion - 18-04-2015 14:28:03
Elektronica & TV

Hoe krijg ik een nieuw apparaat van nespresso

Er is geen termijn gekoppeld aan de wettelijke garantie.

=crewmember schreef op vrijdag 17 apr 2015, 23:38: ja dit is exact wat ik zeg.
ik zie je er anders een eigen invulling aangeven.

de verkoper heeft de verplichting om door middel van herstel of vervanging, waar de consument in beginsel uit mag kiezen, te zorgen voor een conform product. dit moet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast.

je geeft niet aan waarom hieruit zou volgen dat de verkoper het recht zou hebben om het product drie keer te herstellen. als herstel zes weken duurt dan is het product in totaal achttien weken weg. waarom zou dat een redelijke termijn zijn? stel je eens voor je koopt een nieuwe product en wilt daar thuis van gaan genieten. zou jij achttien weken willen wachten voordat je geld terug hebt en elders een nieuw product heb? achtien weken geen televisie kijken, geen radio luisteren, niet koken, niet wassen, ect. natuurlijk kun je andere televisie huren, andere radio huren, uit eten gaan, naar de wasserette gaan, maar dat komt je neus nog voordat je over de helft bent.