Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 21-04-2015 13:20:01
Elektronica & TV

Keukenknopje met te hoge verzendkodten

Nee, er is ook zoiets als handelsgarantie, daarvoor kun je direct bij de fabrikant terecht. jaren geleden heb ik met mijn pelgrimoven dezelfde problemen gehad. ik had toen geloof ik drie jaar handelsgarantie op de oven.

ook bij mij gingen de knoppen stuk buiten mijn schuld. ik heb toen gebeld met pelgrim. ze wilden me eerst voor de knoppen laten betalen, toen vertelde ik ze dat ik drie jaar garantie op alle onderdelen van de oven had, dat stond in het boekje gekregen bij de overeenkomst. eerst stribbelden ze nog wat tegen, maar ik bleef aanhouden en wilde ze ook nog een kopie van mijn overeenkomst overleggen.
dat hoefde toen niet meer en ik kreeg de knoppen gratis toegestuurd.

je moet de wettelijke garantie en de handelsgarantie uit elkaar houden. als je bij de overeenkomst een bepaalde periode garantie krijgt, dan is dat meestal de handelsgarantie. dan kun je direct naar de fabrikant, maar hoeft niet.
je kunt het ook via de verkoper doen, omdat als de fabrikant een bepaalde garantie geeft dit tegelijkertijd ook een mededeling over het product is en zo onder de wettelijke garantie kan vallen (het recht op een goed product).
doe je het via de verkoper en beroep je je op de wettelijke garantie (coformiteit) dan moet er volledig kosteloos herstel plaatsvinden.