Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

hutch
hutch - 26-04-2015 13:25:23
Huishouden & Energie

Witgoed monteur

Nee, geen ervaring met dit soort 'bedrijfjes'......
bij het zien van hun (zeer) amateuristische website, zou ik direct al afhaken.

dit bedrijfje heeft uw droger gerepareerd en en aangegeven dat uw droger het weer doet. of deze nu 10 jaar oud is, of 3 jaar, doet niet ter zake.

nu de droger het nog steeds niet doet, is dit bedrijfje in gebreke gebleven.
zij dienen dus terug te komen en dat te doen wat is overeengekomen.

"ik heb gebeld om aan te geven dat het niet doet en het onderdeel wat ze geplaatst hebben terug moeten nemen met restitutie. ze willen alleen komen als ik weer de voorrijkosten en uurloon betaal."

daar heeft u (nog) geen recht op. u dient dat bedrijfje de gelegenheid te geven om de overeenkomst na te komen: repareren dus en dat zonder extra kosten.

maar als dat bedrijfje reageert zoals u heeft aangegeven, heb ik daar een hard hoofd in. u hoeft geen voorrijkosten te betalen omdat zij de overeenkomst niet juist nagekomen zijn.

het probleem bij dit soort bedrijfjes is, dat zij nergens bij zijn aangesloten en als zij niet, of niet juist reageren, u als klant een probleem heeft. u dient in dat geval een rechtszaak te beginnen en dat is meestal niet te doen i.v.m. de (hoge) kosten. en dat weten dergelijke bedrijfjes ook en nemen zij vaak een demotiverende houding aan.