Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ke
keltjens - 29-04-2015 11:30:12
Huishouden & Energie

Verkeerde douchewand

'dank voor de 'levendige' discussies, altijd goed om te lezen.
sanidirect is alleen maar gebaat bij verkopen en verkopen, garantie, service...kennen ze niet, na sanidirect de zondvloed.
het linke ligt inderdaad in de 2 overeenkomsten. echter wanneer wij de 2e overeenkomst hadden begrepen, waren wij nooit met deze terug naar de winkel gegaan voor uitleg. ondubbelzinnig werd ons wederom gegarandeerd dat de douchewand 1.40mtr breed was, waarna wij in vertrouwen - immers de originele hadden wij al ondertekend - de zgn. 2e overeenkomst hebben ondertekend. echter nergens staat dat deze koopovereenkomst in de plaats komt van de eerste koopovereenkomst.
omdat wij met verschillende vloertegels hebben gewerkt, kan je niet spreken van keurige toleranties.
het dossier is inmiddels 8 cm dik. conform artikel 7:22 bw heb ik de koopovereenkomst t.a.v. de douchewand ontbonden en hen verzocht € 976,50 op de rekening terug te storten, dat doen ze dus niet. maar ook het retourneren van een overbodig artikel € 138,00 betalen ze niet terug.
artikel 7:22 bw stelt dat je je geld kan terugeisen, indien geen herstel of vervanging mogelijk is of indien verkoper herstel of vervanging weigert. (verkoper weigert, dan wel biedt een nieuwe (2e) wand aan tegen een extra korting) dus het is aan de rechter hier vonnis te wijzen.