Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
hopetobehelping - 05-05-2015 11:09:47
Geldzaken & Recht

Tegoed verrekenen met toekomstige bestellingen

[quote=mike884 schreef op dinsdag 5 mei 2015, 10:52]ik weet dat het niet opgaat voor bepaalde artikelen, maar dit artikel kan gewoon weer in de 'schappen' van de 'internetwinkel'. bedrijf zal ook crediteren, maar dat vindt plaats middels verrekening van toekomstige bestellingen. spullen zijn binnen de 14 dagen geretourneerd in de oorspronkelijke verpakking. verpakking is niet eens open geweest.

de conclusie: als het goed zou men moeten terugbetalen. niks verrekenen. heb ze daartoe ook gemaand nu.

de spanning stijgt ten top.. ha!

-

beste mike884,

u heeft het goed gezien. men is u wettelijk verplicht om u het geld terug te betalen.
dit terugbetalen dient binnen 14 dagen te gebeuren.
als het bedrijf zich daar niet aan houdt dan kunt u (zie ook eerdere link) een klacht bij consuwijzer en acm indienen.
alle communicatie goed bewaren uiteraard, ook het aanbod van de 'tegoedbon' (kan als bevestiging van de ontvangst van de retour gestuurde spullen worden gezien).

enige kink in de kabel zou kunnen zijn dat het een buitenlandse webshop betreft die niet onder deze regelgeving valt (bijvoorbeeld een chinese website die vanuit china verscheept), anders had u het vast wel vermeld.
hoop voor u dat u snel uw geld weer terug heeft.