Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

19
1953 - 14-05-2015 18:16:41
Elektronica & TV

Ziggo horizon mediabox

[quote=hopetobehelping schreef op donderdag 14 mei 2015, 16:46]beste 1953,

als ziggo klant (niet 'oud' upc) is u een horizon mediabox aangeboden of heeft u deze inmiddels al ?

wij hebben als ziggo klant ('oud' upc) een horizon mediabox en zijn er wel tevreden mee. we hebben hem vrij recent, ongeveer 8 à 10 maanden nu. gezien al de negatieve berichtgeving in het verleden waren we erg huiverig om er aan te beginnen en destijds ook duidelijk met upc afgesproken dat als we niet tevreden waren we hem binnen 30 dagen weer eruit konden 'mikken'.

internet hebben we niet via de horizon mediabox, dat loopt nog steeds via ons modem van upc (ziggo). ik raad u ook aan om dat te doen. bij upc kon en mocht dit en daarmee heeft u nog steeds telefoon en internet mocht er een storing zijn in de horizon mediabox.

uw vragen kan ik niet allemaal beantwoorden, maar zal een poging doen:
1. energie verbruik: het energieverbruik is aan de hoge kant. de getallen kan ik u niet geven maar wellicht heeft u nog iets aan de antwoorden in een eerdere vraag, klik http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/horizon-box-upc-stroomvreter/?vhash=c749c73j">hier. aangezien bij ons internet en telefoon nog via het modem loopt hebben we de horizon mediabox dus op de 'laagste' stand staan. inschakelen duurt dan iets langer, maar dat is seconden werk.
2. wifi van de horizon mediabox: ik raad u aan om internet en telefoon via uw modem (van ziggo) te laten lopen. het is algemeen bekend dat 'internet' via horizon niet een groot succes is. als u uw internet via uw modem laat lopen dan loopt uw wifi ook via het modem. dat is appeltje, eitje, heeft u nu waarschijnlijk ook al.
3. merk horizon mediabox: ja, onze horizon mediabox is van het merk samsung
4. via epg voor programmeren: hierop moet ik u het antwoord schuldig blijven. hebben we nog nooit geprobeerd.

klacht welke u vaak zult lezen over de horizon mediabox is dat het 'overschakelen' naar een andere zender redelijk wat tijd kost (circa 10 sec.). als u met uw afstandsbediening het nummer van de gewenste zender indrukt en dan de 'ok' knop van uw afstandsbediening indrukt wordt er direct overgeschakeld. voor 'zappen' niet echt een oplossing maar als u weet naar welke zender u wilt overschakelen dan is het 'lange wachten tot er overgeschakeld is' niet nodig.

succes met uw keuze, wij zijn niet ontevreden over de horizon mediabox (internet/telefoon wel via modem) maar dat is een persoonlijke mening uiteraard.

neen, als ziggo-abonnee nog geen horizon mediabox, vandaar de gestelde vragen. vooralsnog lijkt het mij, n.a.v. uw antwoorden in dezen, te wachten met een eventuele overstap naar de horizon mediabox.