Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
hopetobehelping - 17-05-2015 11:57:28
Auto & Vervoer

Conflict rijschool

Beste peet-0870,

allereerst fijn om te horen dat uw zoon nu wel een rij-instructeur heeft waarmee het klikt. goed dat u weg bent gegaan bij de 'oude' rijschool, als het niet klikt dan gaat het plezier eraf en dat zal zeker het behalen van het rijbewijs niet bespoedigen.

u bent met de 'oude' rijschool een overeenkomst aangegaan.
zijn er nog voorwaarden gesteld aan deze overeenkomst (het lijkt mij niet) ?
als er geen voorwaarden zijn afgesproken tussen u en de 'oude' rijschool dan dient de 'oude' rijschool zich (net zoals u dat gedaan heeft middels de betaling) uiteraard ook aan de gesloten overeenkomst te houden. dat betekent 20 lessen, een praktijkexamen en een gratis proefles.
uit uw vraag begrijp ik dat het praktijkexamen en de gratis proefles niet zijn geleverd door de 'oude' rijschool.
uw 'oude' rijschool heeft aangegeven dat hij deze ook niet gaat leveren. dat betekent dat u nog geld van de 'oude' rijschool tegoed heeft: bedrag van het praktijkexamen en het bedrag van 1 rijles (de les waarbij uw zoon het geld contant heeft betaald). geen idee wat dat bedrag precies is maar ik schat dat het meer dan € 200,- is. u heeft recht op uw geld terug aangezien de 'oude' rijschool een deel van de afgesloten overeenkomst niet is nagekomen (en via mail ook heeft aangegeven deze niet te willen en gaan nakomen).
de communicatie bij voorkeur op papier (of email) zodat u het later aan kunt tonen. alle berichten en communicatie uiteraard goed bewaren.
u kunt telefonisch contact opnemen uiteraard met de 'oude' rijschool en hem sommeren om het bedrag naar u over te maken (zoals u al per mail heeft gedaan).
levert dat meteen een weigering op dan kunt u in vervolg op uw eerdere mail (met het verzoek tot betaling) een 'herinnering' aan de 'oude' rijschool versturen en stelt u een termijn van 14 dagen. daarbij kunt u aangeven dat u incasso maatregelen gaat treffen indien het geld niet wordt overgemaakt. als u na die 14 dagen het geld nog steeds niet heeft dan schakelt u een incasso bureau in (no-cure no-pay incassobureau zou u kunnen overwegen).
wat ik persoonlijk meestal doe bij de 'herinnering' is de naam van het incassobureau noemen dat ik ga inschakelen (bij niet betalen, ik heb dan ook al contact gelegd met het incassobureau dus het is geen loos dreigement). daarmee beseft men vaak dat het menens is is mijn ervaring.

veel succes aan uw zoon met zijn afrijden en hoop dat u spoedig uw geld terug heeft.