Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

me
mein33 - 23-05-2015 10:24:39
Auto & Vervoer

Wie betaalt kosten olielekkage van inruilauto voordat nieuwe auto is geleverd: garage of klant?

[quote=esprit22 schreef op vrijdag 22 mei 2015, 19:23]

ik vroeg me af hoe mijn rechten en plichten in dezen zijn geregeld. dit is toch een verborgen gebrek en dan hoef ik toch niet op te draaien voor de schade, nu er olielekkage is geconstateerd?
in hoeverre heb ik verder recht op een vervangende auto tot de nieuwe auto wordt geleverd? ben ik daar zelf geheel verantwoordelijk voor (zelf regelen en zelf alle kosten hiervan betalen) of mag ik van de garage ook een bijdrage hierin verwachten?


@esprit22,

u schrijft : dit is toch een verborgen gebrek en dan hoef ik toch niet op te draaien voor de schade.

dit (verborgen) gebrek is niet meer verborgen en is geconstateerd terwijl u nog eigenaar van de auto bent. u draait dus wel op voor de reparatie omdat u de rechtmatige eigenaar bent van de auto.
de garagehouder heeft u een inruilprijs geboden voor een verkoopbare auto en mocht er tussen overeenkomst en inruil iets aan de toestand van de auto veranderen, dan verandert natuurlijk ook de geboden inruilprijs.
u heeft twee opties:
a/ inruilen met het gebrek en een lagere inruilprijs aanvaarden.
b/ de auto laten repareren en de rekening daarvan betalen.

leenauto :
de garagehouder is in het geheel niet verplicht u een vervangende auto te leveren.
hij kan u hiervoor een daghuur of km. prijs in rekening brengen.
mag u de auto gratis gebruiken dan is dit klantvriendelijke van de garagehouder.