Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ti
tilda27 - 24-05-2015 11:30:59
Computers & Telefonie

Onterecht registratie bij preventel door vodafone

[quote=hopetobehelping schreef op zondag 24 mei 2015, 11:12]beste tilda27,

u heeft inmiddels een klacht op klachtenkompas geplaatst zie ik.
u kunt nog bezwaar aantekenen tegen uw registratie, klik http://www.preventel.nl/">hier maar dat heeft u wellicht al gedaan.
in uw vraag geeft u aan dat u aanmaningen gehad heeft van vodafone, wat heeft u daar mee gedaan ? waren dat aanmaningen omdat vodafone meent dat u bij hen een abonnement heeft ?

de registratie (en de ellende) komt vanuit vodafone, zij hebben u aangemeld.
als ik u was zou ik van vodafone eisen dat men aan u het bewijs opstuurt dat u een abonnement heeft bij ze (geef aan dat u een reactie binnen 14 dagen wilt). alles zwart op wit (email kan ook) uiteraard. als ze het bewijs niet kunnen leveren sommeer ze dan dat ze direct de registratie bij preventel ongedaan laten maken.
ik zou tevens aangeven dat u ze aansprakelijk stelt voor alle materiële en immateriële schade bij uitblijven van het bewijs dat u een abonnement heeft.

ik heb bij de eerste gebeld met vodafone. de herinnering/aanmaning zag er ook vreemd uit, geprint op goedkoop papier, er stond geen telefoonnummer of klantnummer op maar er werd wel gedreigd dat de aansluiting afgesloten zou worden bij uitblijven van betaling. en dit betalen kon zelfs via gwk! ik belde vodafone meer omdat ik dacht dat het een phishing brief was. ik heb tijdens dat gesprek aangegegeven een abonnement aangevraagd te hebben maar deze geweigerd heb aan de deur en dus geen klant ben. de medewerker was het met me eens, hij zij dat vodafone in een brief de klant bij naam aanspreekt en dat er een telefoonnummer van de aansluiting in hoort te staan. verscheuren die brief was zijn anwoord.

ik heb nog geen bezwaar aangetekend bij preventel. gaat dat helpen?