Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
hopetobehelping - 24-05-2015 11:45:51
Computers & Telefonie

Onterecht registratie bij preventel door vodafone

[quote=tilda27 schreef op zondag 24 mei 2015, 11:30]
ik heb bij de eerste gebeld met vodafone. de herinnering/aanmaning zag er ook vreemd uit, geprint op goedkoop papier, er stond geen telefoonnummer of klantnummer op maar er werd wel gedreigd dat de aansluiting afgesloten zou worden bij uitblijven van betaling. en dit betalen kon zelfs via gwk! ik belde vodafone meer omdat ik dacht dat het een phishing brief was. ik heb tijdens dat gesprek aangegegeven een abonnement aangevraagd te hebben maar deze geweigerd heb aan de deur en dus geen klant ben. de medewerker was het met me eens, hij zij dat vodafone in een brief de klant bij naam aanspreekt en dat er een telefoonnummer van de aansluiting in hoort te staan. verscheuren die brief was zijn anwoord.

ik heb nog geen bezwaar aangetekend bij preventel. gaat dat helpen?

beste tilda27,
ik heb (gelukkig) geen ervaring met preventel.
het hele vodafone verhaal is wel bijzonder.
het probleem is denk ik dat u niets zwart op wit heeft. als u een bewijs dat u geen abonnement bij vodafone heeft (en ook niet gehad heeft de afgelopen periode) heeft en dat mee kunt sturen met uw bezwaar zal het wel een grotere kans maken.
probeer zwart op wit te krijgen van vodafone dat u daar geen abonnement heeft en ook geen betalingsverplichtingen bij ze hebt. met die bewijzen en het gegeven dat vodafone de partij is die u heeft aangemeld bij preventel zou het bezwaar toegekend moeten worden (zekerheid daarover weet u helaas pas achteraf).
in uw bezwaar zou ik als ik u was sowieso aangeven dat u niet over een klantnummer en een telefoonnummer bij vodafone beschikt (omdat u daar geen klant bent, geen abonnement heeft).

als ik u was zou ik sowieso een klacht indienen over vodafone, lees https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/vraag-klacht-aanbieder-telefonie-internet-tv">hier de mogelijkheden die consuwijzer aangeeft.