Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
hopetobehelping - 25-05-2015 16:23:47
Vrije tijd & Tuin

Garantie beschermhoes parasol

Beste james123,

is bij de koop van de madison beschermhoes aangegeven dat er geen garantie op zit ?
ik verwacht van niet.
de winkelier snap ik overigens niet. als ik uw vraag lees dan is het de winkelier bekend dat hij een product verkoopt waarvan hij weet dat het een ondeugdelijk product is. het voldoet niet aan de verwachting van zijn klanten en daarmee is het geen goede reclame of klantenbinding voor de winkelier.

over de garantie termijn vind u het volgende op consuwijzer:
- https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa">wettelijke garantieperiode in europa
- https://www.consuwijzer.nl/kleding/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-ondeugdelijk-product">rechten bij een ondeugdelijk product

van een beschermhoes mag u verwachten dat deze langer dan een jaar mee gaat.
als de beschermhoes nu al scheuren vertoont is het dus een 'ondeugdelijk product'.
de winkelier dient dit voor u op te lossen (zie ook de eerdere links).
dat de winkelier hier zelf geen vergoeding voor krijgt doet niet ter zake.
u dient zich te richten tot de verkoper, de winkelier, die dit voor u moet lossen. als er niets aan te doen is qua reparatie dient men u een nieuw exemplaar te geven.