Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sjjoppy
sjjoppy - 26-05-2015 18:25:49
Computers & Telefonie

Geen nummerweergave op gigaset a415

[quote=mathijs_b schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:33][quote=philip36 schreef op dinsdag 26 mei 2015, 17:17]u heeft blijkbaar het antwoord van hans op gebruikershandleiding niet gelezen want anders had u geweten dat aan het eind van het serienummer m101 moet staan als het een nederlands toestel is.
ik vind hans niet.
antwoord van hans:
hier is het conflict "geen nummerherkenning gaande":
clip (calling line identification presentation) is samengevat nummerherkenning.

nummerherkenning word middels protocollen meegezonden.
deze protocollen zijn verpakt in de signalen dtmf en fsk. de verzamelnaam hiervoor is clip
deze service dient t.a.t. geactiveerd te zijn op uw lijn. uw provider/netdienstaanbieder is hiervoor verantwoordelijk indien u gebruik wenst te maken van de dienst clip.

alle geproduceerde gigaset toestellen die zijn geproduceerd voor de nederlandse markt na 2005, ondersteunen het protocol fsk en dtmf. de door gigaset geproduceerde chicago telefoons(kpn modellen) ondersteunen sinds 2008 beide protocollen.

middels het serienummer aan de onderzijde van uw basisstation controleert men of een gigaset toestel geschikt is voor nederlandse markt. aan het einde van het lange nummer sxxxx-sxxxx-axxx dient "m101" te staan. als dit leesbaar is betreft het een nederlands toestel.

indien het gigaset toestel niet voor de nederlandse markt is geproduceerd, heeft het enkel het protocol fsk als herkenning en werkt nummerherkenning niet bij providers die alleen dtmf protocol meezenden. bijvoorbeeld kpn is een provider die fsk niet ondersteunt.

in de gigaset basis of handset kunt u hieraan zelf niets wijzigen, alle benodigde protocollen zijn immers aanwezig om herkenning mogelijk te maken. indien het niet werkt bent u afhankelijk van uw provider e/o. modem/router hierin. het enige wat ik u kan aanraden in deze is op uw basisstation en modem/router een power on refresh (por) uit te voeren.

power on refresh:
trek de stroomstekkers uit uw basis station en uit alle randapparatuur (modem/router, en eventueel aanwezige centrale ed).

wacht 30 seconden............steek nu de stekkers weer terug.
het basisstation en de andere apparaten richten zichzelf nu weer in.
na een paar minuten zijn ze klaar voor gebruik.
haal ook de accu voor 30 sec. uit de handset(s)

functioneert "nummerherkenning" hierna nog niet, is bovenstaande 100% van toepassing in uw configuratie!

m.v.g.,
hans.