Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

dobby
dobby - 29-05-2015 01:23:42
Computers & Telefonie

Inloggen onmogelijk wegens 'serverfout'

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 29 mei 2015, 00:23]android tablet meen ik, en android gsm en ergens was sprake van een "duosimkaart" in de eerdere vraag maar dat heb ik toen ook niet begrepen.
het zal dan mogelijk om de gmailapp en de gewone mailapp gaan.
het steeds moeten inloggen met een wachtwoord begrijp ik ook niet want als je op de iconen van beide apps tikt moeten die gewoon openen en de mails laten zien.
een verificatie heb ik nog nooit mee te maken gehad tijdens vele jaren van meer dan 1 google account op meerdere apparaten. ah ok.. thx *grin*.. maar dan nog, ik heb flink wat gmail accounts, over meerdere imap clients, maar dat levert geen problemen op, ook niet met 2factor authentication. en qua android: de native mail app, en ook de gmail app werken redelijk netjes met imap, misschien los van wat caching issues, maar dat is niet relevant hier. (heck, zelfs een pop3 client zou qua verbinding totaal geen problemen mogen hebben)

ok, de eerste keer dat je (interactief) inlogt kan je een vraag krijgen, maar daarna zal er een token geset worden (jawel, zeg maar een soort levensgevaarlijk cookie, even kortaf) en daarna niets aan de hand. verder kunnen wat google betreft meerdere authenticactievormen gebruikt worden (een leuke is de aloude aparte passwords voor "apps"), maar als die eenmalig bevestigd zijn (hoe dan ook, door een juist password, of door een e-mail te beantwoorden, of door een code uit een smsje te reproduceren, of een extern token te gebruiken (usb)) - of hoe dan ook, maakt verder niet uit.

wat ik me wel kan indenken, er kan maar 1 google account als hoofdaccount tegelijk ingelogd zijn (je kan ze wel koppelen, maar er blijft 1 hoofd account).. als meerdere programma's hetzelfde systeem hanteren ("even kort door de bocht dezelfde cookiesdir") en onder een ander google account opereren dan zou dat onhandig gebruik kunnen opleveren, maar dat is totaal niet bij e-mail aan de orde.. das meer als je b.v. verschillende browsers gebruikt, en dan eigenlijk nog niet bij android..

hm.. misschien door al dat gewissel heb je nog oude, expired tokens? probeer dat eens op te schonen? (op een rooted systeem is dat makkelijker, en op een virgin systeem is het makkelijkst om de gmail app te verwijderen en daarna weer te installeren.. google ruimt wel redelijk netjes zn spullen op... maar dan nog, zelfs al zou dit het zijn (niet waarschijnljk imo) dan zou dit nog niet mogen voorkomen. na 1 keer weer opnieuw correct bij de mail server inloggen zou alles weer in orde moeten zijn..

of - gebruik je misschien non-google smtp servers? b.v. van wisselende providers? sommigen hoeven geen wachtwoord als je op hun eigen netwerk (wifi of cellular) zit, en als je op een ander netwerk zit dus wel?? maar dan nog zie ik de link met 2fa nog steeds niet.. sorry..

of: heb je misschien access vanaf enkel bepaalde ip addresses toegestaan, en krijg je van je phone provider elke keer een ander adres? dan zou je via je eigen netwerk (om maar een voorbeeld te noemen) kunnen tunnelen zodat je wat google betreft elke keer hetzelfde netwerk address hebt. (alleen dacht ik uit mn hoofd dat je niet van te voren een allowed-list kon invullen, en dat je alleen interactief gebruik kon laten melden, maar dat weet ik zo niet zeker)