Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 31-05-2015 22:36:55
Geldzaken & Recht

Bereikbare keuken plaatsen door wmo van onze gemeente gaat helemaal mis.

Het beste is nu flink op de trom te slaan.

over welke gemeente gaat dit? zet het hier maar neer met hoofdletters.

dit zijn officieel de handelingen die u moet verrichten bij een klacht.

voor klachten over de gemeente(ambtenaren) zelf geldt de algemene wet bestuursrecht. u moet eerst een klacht indienen bij de gemeente zelf. bent u ontevreden over de reactie van de gemeente? dan kunt u naar een ombudsvoorziening. op de website van de nationale ombudsman (externe link) kunt u zien bij welke ombudsvoorziening u terecht kunt. ook kunt u gratis bellen met de nationale ombudsman: 0800 33 55 555.

heeft u een klacht over een zorgaanbieder die u wmo-ondersteuning biedt? volgens de wmo 2015 moet iedere gemeente in haar verordening eisen stellen aan de afhandeling van deze klachten. u kunt bij uw gemeente navragen wat die eisen zijn.


verder moet er een clientondersteuner zijn die u helpt bij uw klacht.

in de wmo 2015 is ook ‘cliëntondersteuning’ opgenomen. een cliëntondersteuner kan helpen bij het maken van een keuze of het oplossen van een probleem. de cliëntondersteuner moet onafhankelijk zijn van de gemeente. cliëntondersteuning in deze vorm is een algemene voorziening en is gratis. en daarom voor iedereen toegankelijk.

klik https://www.hoeverandertmijnzorg.nl/volwassenen/alle-grondslagen/wmo/klachten">hier voor de bron. u zult dus morgen bij uw gemeente naar de clientondersteuner moeten vragen.

maar het kan natuurlijk geen kwaad om bijv. op de facebookpagina van uw gemeente de zaak eens even publiekelijk aan te kaarten. foto's erbij zijn helemaal prachtig. want uw verhaal is best wel lastig te begrijpen, hoe het precies zit met die gasleidingen. een plaatje erbij, dan spreekt het wat meer aan ;-)

bedenk 1 ding goed. hoe harder u roept hoe beter u wordt gehoord. nooit denken dat je een 'zeurkous' bent. mensen die zich koest houden, worden het slechtst behandeld, zo gaat het helaas.

jammer genoeg is kassa op tv voor dit seizoen afgelopen. u zou het nog bij radar kunnen proberen, maar ik vrees dat ook zij aan hun laatste afleveringen toe zijn.

klik http://www.radartv.nl/paginas/contact/">hier

probeer uw relaas wat beknopt te houden.