Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
veldje - 03-06-2015 19:43:26
Huishouden & Energie

€575,00 borg gas en licht vooruit betalen.

[quote=hammond schreef op dinsdag 3 mrt 2015, 16:31]wegens teleurstellende service van oxxio wil ik overstappen naar nuon. via de klantenservice van nuon een contract voor gas en licht aangevraagd en toen vertelde de nuon medewerker dat ik €575,00 borg voor een jaar moest betalen. waar haal je €575,00 vandaan als je niet een groot maandelijks inkomen hebt. ik heb hier nog nooit van gehoord. is dit bij iedere energie leverancier zo,want ik vind dit heel erg vreemd. je wordt gewoon als wanbetaler bejegend en hij vertelde ook dat er een kredietwaardigheid controle wordt uitgevoerd. ik ben gewoon beledigd,ik heb nog nooit 1 euro schuld of betalingsachterstand gehad en wordt door de nuon wel zo behandeld. weet iemand hoe dit precies zit?

heb precies hetzelfde meegemaakt met nuon en bureau focum.kreeg ook als nieuwe klant van nuon een eis voor een borg vanwege mijn discutabele kredietwaardigheid.
heb zelf ook nog nooit een euro schuld gehad, nooit één keer een rekening te laat betaald of zelfs maar rood gestaan. ben ook zeer beledigd en vind het belachelijk dat ik moet controleren wat bureau focum heeft gedaan. dit is volgens mij een probleem van focum en nuon, waarmee zij kredietwaardige klanten beledigen die daardoor nooit meer iets met nuon te maken willen hebben. ik denk dat nuon snel een betrouwbaarder bureau moet zoeken. mij zijn ze in ieder geval meteen weer kwijt als klant.