Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

lenyenfred
lenyenfred - 08-06-2015 12:39:14
Voeding & Gezondheid

Aanschaf

Beste johan. brouwer,
helaas voor je heb je in dit geval geen enig recht.
dat de winkelier het product terug neemt is volgens de wet ook niet verplicht.
pas bij een defect product, wat de winkelier geprobeerd heeft te herstellen en wat dan niet gelukt is, dan kun je als consument pas over rechten gaan spreken.
bij een defect product moet je de winkelier de kans geven het te herstellen.
in dit geval geen defect.
de winkelier heeft zijn tijd besteed om het product te verkopen en misschien wel in te pakken.
daarom is hij niet verplicht geld terug te geven.
of het verstandig is, dat is natuurlijk de vraag.
hij wint nu wel, maar zal een klant verliezen.
bovendien komt zo'n geval vaak ter sprake op verjaardagen etc. en dan kan dat ook nog ten koste gaan van toekomstige klanten, welke nu wel heel voorzichtig zullen zijn, om daar iets te kopen.
hema is ooit begonnen met geld terug te geven, dat werkt prima en in verhouding valt dat best mee, wat er dan terug komt.
in de winstmarge zit ook een stukje ondernemers risico.