Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 11-06-2015 16:50:02
Vrije tijd & Tuin

Geklungel en bestelduur

**mijn vraag is of er een juridische basis is waarop ik een deel van mijn geld terug kan krijgen. **

ja, die is er. u heeft een product geleverd gekregen dat niet aan de overeenkomst beantwoordt, dat is ook door de verkoper toegegeven. het is non-conform product, ook wel ondeugdelijk/gebrekkig genoemd.

als een product non-conform is, heeft u recht op vervanging of herstel. is dat niet mogelijk, dan kunt u de overeenkomst ontbinden waarbij het artikel terug gaat naar de verkoper en u uw betaling terugkrijgt.

maar wat nu als die vervanging/herstel erg lang duurt? ook daar is in de wet in voorzien.

art 7:21 lid 3 bw
de verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

lid 1 is vervanging of herstel.

nu deze klacht inmiddels al een jaar bezig is, kunt u de overeenkomst ontbinden.
het is mij niet duidelijk of de meubels los van de kussens staan, of dat ze apart zijn gekocht. in ieder geval is het meer dan redelijk om het geld voor de kussens vergoed te krijgen.