Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
hopetobehelping - 15-06-2015 10:57:39
Elektronica & TV

Garantie tv

Beste wim koevoet,

inderdaad de reclames zijn altijd geweldig mooi maar vaak mooier dan de werkelijkheid.

u staat in uw recht om een gratis reparatie of een nieuwe tv te krijgen. daarvoor dient de verkoper te zorgen. recht hebben en recht krijgen zijn helaas 2 verschillende zaken.

wat u nog kunt doen is consuwijzer bellen, 088 - 0707070, en ze vragen wat u het beste kunt doen nu de verkoper zich niet aan de wet lijkt te willen houden.

zie ook de link in het antwoord van zoekster, klik https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is">hier.
daarin staan ook nog de stappen die u kunt ondernemen.
tv klein is de internet site www.klein.nl ? als dat zo is, dan lees ik in de algemene voorwaarden dat ze zijn aangesloten bij de geschillencommissie thuiswinkel, artikel 17.2 uit de algemene voorwaarden: "geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de geschillencommissie thuiswinkel, postbus 90600, 2509 lp te den haag (www.sgc.nl). ".
meer informatie over de geschillencommissie thuiswinkel vind u http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2845/thuiswinkel">hier.
qua kosten voor u zou het dan mee moeten vallen om toch uw recht te halen (klachtgeld is € 27,50 bij de geschillencommissie thuiswinkel).

de keuze is aan u uiteraard maar ik zou tv klein toch iets meer 'op de huid' zitten. zij dienen het voor u op te lossen en u heeft gewoon recht op gratis reparatie of een nieuwe tv (of een andere voor u acceptabele oplossing).
tv klein dient zich ook gewoon aan de wet te houden en in hun gedrag toch iets dichter in de buurt van hun mooie reclames te komen.
als ik u was zou ik nogmaals uw klacht bij tv klein wegleggen maar dan via email (info@klein.nl) zodat u het ook zwart op wit heeft. dit is 'stap 1' in de stappen die consuwijzer aangeeft, een voorbeeld brief vind u https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-herstel-vervanging-ondeugdelijk-product">hier. vraag een reactie binnen 14 dagen.

hoop dat tv klein snel inziet dat ze fout bezig zijn en dat het voor u wordt opgelost.