Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

w.
w.haarsma - 15-06-2015 19:10:05
Auto & Vervoer

'formele klacht' indienen

Bedankt voor de snelle reactie,
we hebben de auto gekocht in januari 2012 (nieuw). de garantie (2 jaar) is inmiddels verlopen
de verkoper was het met ons eens dat het heel vreemd is dat dit mankement zich voordoet, maar wil zich niet uitlaten over de schuldvraag



=zoekster schreef op maandag 15 jun 2015, 17:01: als er een fabricagefout in de auto zit, dan moet u bij de verkoper zijn, niet bij de fabrikant. de verkoper/dealer kan dan wel overleggen met de fabrikant wat er moet worden gedaan.
in zo'n geval heeft u recht op kosteloze vervanging of herstel van de verkoper. de verkoper kan op zijn beurt (regresrecht) de kosten weer verhalen op de fabrikant. maar daar staat u in principe buiten.

hou lang geleden heeft u de auto gekocht en geleverd gekregen? was de auto nieuw of tweede hands? wat zegt de verkoper van het defect, wie is dat volgens hem aan te rekenen?