Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

uwjurist
uwjurist - 16-06-2015 09:06:19
Computers & Telefonie

Onverwachte hoge internetkosten op factuur, geen sms ontvangen bij overschrijden dataverbruik:

Ik ook niet maar toch bedacht ik deze vraag :-). hopelijk kan iemand hier wel antwoord op geven. op de site van de overheid (link hierboven) lees ik het volgende:
u krijgt informatie over hoeveel data u heeft verbruikt. en hoeveel u nog kunt gebruiken. deze informatie kunt u bijvoorbeeld vinden via een app of op de website van uw telefoonaanbieder.
heeft u na 1 januari 2013 een nieuw contract afgesloten of uw contract vernieuwd? dan krijgt u altijd een waarschuwing als u het eind van uw databundel nadert. bijvoorbeeld wanneer u 80% of 90% van uw bundel heeft verbruikt. meestal stuurt de aanbieder hiervoor een sms. bij echt oude contracten (ruim voor 1 januari 2013) krijgt u niet altijd een waarschuwings-sms.
met een abonnement zonder databundel wordt u minimaal 1 keer actief geïnformeerd bij overschrijding van een vooraf afgesproken bedrag of datavolume.
ik raad u aan goed uit te zoeken hoe dit bij u is geregeld omdat het niet om een mobiele telefoon maar mobiele router gaat. hoe levert kpn die informatie dan aan? kijk in uw overeenkomst, de voorwaarden en de site.
met vriendelijke groet,
mr. monique doomernik