Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

donna
donna - 18-06-2015 10:15:00
Geldzaken & Recht

Ing werkt mee aan oplichting door bankgiroloterij

[quote=gerboe schreef op donderdag 18 jun 2015, 10:02]dit is ongetwijfeld niet het complete verhaal.

niet het complete verhaal? wat zou er nog meer kunnen zijn? ik heb vorig jaar ook al deze problemen gehad met deze loterij, heb toen hun nummer laten blokkeren, maar de ing kan dat niet meer vinden.
loterijen kun je alleen schriftelijk laten blokkeren, en na de trekking krijg je je geld sowieso niet meer terug, ook niet als de incasso onterecht was, dat hebben ze me vanmorgen verteld. ik heb het inmiddels ook gemeld bij de bankgiroloterij, reactie kan 10 dagen duren, dus na de trekking.

ik heb niet meegedaan met een gratis lot, ik heb nergens wat van gekregen, geen abonnementen genomen, ik zou werkelijk niet weten wat ik zelf gedaan kan hebben om dit te laten incasseren.

ik heb gevraagd mij de machtiging te mailen, ben heel benieuwd of ze dat gaan doen. een bank zou toch moeten kunnen aantonen dat hun boekingen terecht zijn.

het lijkt me dat een wijziging in de incassovoorwaarden nodig is, bijvoorbeeld een boete opleggen als duidelijk is dat onterecht geïncasseerd is. zoals het nu is is het aan de gedupeerde om te proberen de zaak recht te zetten, de veroorzaker van de problemen leunt achterover en moet hoogstens weer teruggeven waar hij toch al geen recht op had.